Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΙΜΙΑ .....

Σάββατο, 5 Φεβρουαρίου 2011

Αλήθειες και ψέματα για τα Ίμια – Ξένη ορθόδοξη μεγάλη χώρα που δεν είναι μέλος του NATO είχε ειδοποιήσει το στρατιωτικό ακόλουθο 24 ώρες πριν ότι επίκειται τουρκική απόβαση στα Ίμια

Η κρίση των Ιμίων ήταν «κεραυνός εν αιθρία»;
Φυσικά και όχι. Λίγους μήνες πριν από τα Ίμια ο πτέραρχος Νίκος Κουρής υφυπουργός Άμυνας -εκείνη την εποχή- επιστρέφει από τις ΗΠΑ και είναι σφόδρα ενοχλημένος και ανήσυχος. Για πρώτη φορά οι Αμερικανοί έθεταν θέμα κατάργησης των FIR… Ο πτέραρχος αντιδρά σφόδρα ενοχλημένος, διότι γνωρίζει ότι μία τέτοια εξέλιξη σημαίνει την αρχή του τέλους του status quo στο Αιγαίο.
Δηλαδή η κρίση των Ιμίων άλλαξε το status quo στο Αιγαίο;
Η κρίση των Ιμίων συνετέλεσε σε μεγάλο βαθμό ώστε να αλλάξει το υφιστάμενο καθεστώς στο Αρχιπέλαγος. Από «γαλάζιο» έγινε «γκρίζο»…

Η Τουρκία αμφισβητεί την ελληνικότητα απροσδιόριστου αριθμού νησίδων και βραχονησίδων του Ανατολικού Αιγαίου. Εκτελεί αεροναυτικά γυμνάσια επιθετικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ευέλικτη πένσα», περικυκλώνοντας μεγάλα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, όπου και τα αποκόπτει από την ηπειρωτική Ελλάδα Οι Τούρκοι στρατηγοί σχεδιάζουν τη «Βαριοπούλα» με πραξικόπημα στην Άγκυρα και κατάληψη της Λέρου… Οι πτήσεις τουρκικών μαχητικών πάνω από κατοικημένα ελληνικά νησιά γίνεται καθημερινό φαινόμενο. Τα τουρκικά πολεμικά πλοία ολοένα και πιο συχνά φτάνουν στα α­νοιχτά του Σουνίου… Με όλα τα παραπάνω συμβάντα η Τουρκία τελικώς επιτυγχάνει το στόχο της. Να εθιστεί η διεθνής κοινότητα στην ιδέα ότι το Αιγαίο δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό αρχιπέλαγος…
Ποιος ο ρόλος των ΜΜΕ κατά τη διάρκεια της κρίσης των Ιμίων. Οι δημοσιογράφοι ήταν άμοιροι ευθυνών; Φυσικά και όχι. Ας μην ξεχνάμε ότι η διαρροή του διπλωματικού παρασκηνίου περί της αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας των Ιμίων από την Τουρκία γίνεται στα ελληνικά ΜΜΕ.


To χρονικό έχει ως εξής:
Το Σάββατο 20 Ιανουαρίου του 1996 το «Εμπιστευτικό Γράμμα», ένα ενημερωτικό δελτίο που κυκλοφορούσε μόνο σε συνδρομητές κατ εκδιδόταν στην Αθήνα από το δημοσιογράφο Αλέξανδρο Τάρκα, φίλο του Αντ. Σαμαρά, αποκάλυψε την ανταλλαγή των ρηματικών διακοινώσεων με αφορμή το ναυάγιο στα Ίμια. Σύμφωνα με το σχόλιο του «Εμπιστευτικού Γράμματος», η Τουρκία για πρώτη φορά έθετε θέμα εδαφικών διεκδικήσεων. Η διαρροή της πληροφορίας έγινε την επομένη της επιλογής του Κ. Σημίτη ως πρωθυπουργού από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ. Την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου του 1996 ο τηλεοπτικός σταθμός ANTENNA προβάλλει ως πρώτο θέμα την αλληλογραφία που ανταλλάχτηκε σε διπλωματικό επίπεδο γύρω από το θέμα της προσάραξης του M/S «FIGEN AGAT» στα Ίμια. Την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου του 1996 τέσσερις κάτοικοι της Καλύμνου με επικεφαλής το δήμαρχο και τηλεοπτικό συνεργείο ανεβαίνουν στην ανατολική νησίδα Ίμια και τοποθετούν πρόχειρο ιστό με την ελληνική σημαία. Το Σάββατο 27 Ιανουαρίου του 1996 ελικόπτερο με Τούρκους δημοσιογράφους από τη Σμύρνη.

Και με την τηλεοπτική μετάδοση του απόπλου του Στόλου τι ακριβώς έγινε; Υπήρξε παρασκήνιο;
Η μετάδοση του απόπλου του Στόλου δεν ήταν μία αυθόρμητη δημοσιογραφική ενέργεια. Οργανώθηκε και εκτελέστηκε με πρωταγωνιστή τον ιδιοκτήτη του καναλιού. Η μετάδοση έγινε από το Δ. Σταυρόπουλο, που επέβαινε στο σκάφος του ιδιοκτήτη ανοιχτά του Φαληρικού Όρμου, ενώ δίπλα έπλεε σκάφος του Λιμενικού. Κατά τη διάρκεια της μετάδοσης υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία του επιχειρηματία με τον υπουργό Άμυνας.


Ο απόπλους του Στόλου βοήθησε ή έβλαψε το εθνικά συμφέροντα;
Δεν τα έβλαψε, αλλά και ούτε τα βοήθησε, διότι η μετάδοση δεν ήταν ενταγμένη σε ένα γενικότερο στρατηγικό σχέδιο. Στις ΗΠΑ προηγούνται οι κάμερες των στρατευμάτων, καθώς εντάσσονται στις ψυχολογικές επιχειρήσεις. Στην Ελλάδα δεν υπήρχε και εξακολουθεί να μην υπάρχει καμία τέτοιου είδους πρόβλεψη. Κάτω από άλλες συνθήκες, η μετάδοση του Στόλου θα μπορούσε να είχε ευεργετικά αποτελέσματα ως μέσον αποτροπής αν η ηγεσία είχε κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο. Δυστυχώς, όμως, δεν υπήρχε. Ας μην ξεχνάμε ότι ο αρχηγός του Στόλου έπλεε ανοιχτά της Μυκόνου όταν οι Τούρκοι κομάντος έκαναν απόβαση στα Ίμια. Κοινώς «δεν πρόκανε», όπως θα έλεγε και ο αείμνηστος Χαρίλαος… Το δυστύχημα είναι ότι δεκαπέντε χρόνια μετά τα Ίμια η χώρα εξακολουθεί να μην έχει κάποιο σχέδιο συνεργασίας των ΜΜΕ με το ΓΕΕΘΑ. Δεν διδαχτήκαμε τίποτα…


Και οι ευθύνες είναι πολιτικές ή στρατιωτικές;
Για όποιους κακούς χειρισμούς σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο την ευθύνη σαφώς τη φέρει η πολιτική ηγεσία. Όμως, για τις «μαύρες τρύπες» σε επιχειρησιακό επίπεδο την ευθύνη τη φέρει η στρατιωτική ηγεσία, η οποία, μάλιστα, ήταν διορισμένη από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Παρά την προσπάθεια της τότε στρατιωτικής ηγεσίας να αποδείξει ότι από την πλευρά της όλα ήταν ορθώς καμωμένα, αυτό δεν κατέστη δυνατόν. Κοινό μυστικό εξακολουθεί να είναι ότι στην κρίση του ’96 η ελληνική στρατιωτική μηχανή δεν αντέδρασε με την ίδια ευελιξία και με τα ίδια αντανακλαστικά όπως κατά την κρίση του “87.


Υπήρξαν δηλαδή παρατράγουδα;
Δυστυχώς, πολλά. Για παράδειγμα στέλεχος των Ειδικών Δυνάμεων είχε ξεχάσει στο μπαρ του Πενταγώνου τα σχέδια επάνδρωσης των βραχονησίδων, τα οποία βρήκαν οι στρατιωτικοί συντάκτες αφού είχε λήξει το θερμό επεισόδιο των Ιμίων. Ξένη ορθόδοξη μεγάλη χώρα που δεν είναι μέλος του NATO είχε ειδοποιήσει το στρατιωτικό ακόλουθο 24 ώρες πριν ότι επίκειται τουρκική απόβαση στα Ίμια. Παρασκήνιο συγκλονιστικό που δεν καταγράφεται στον επίσημο φάκελο των Ιμίων. Προφανώς η ζωτική αυτή πληροφορία δεν είχε αξιολογηθεί σοβαρά και είχε πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων.
Τελικώς, τι έγινε με το ελικόπτερο, έπεσε ή καταρρίφθηκε;
Βάσει του επίσημου πορίσματος, το ελικόπτερο έπεσε και δεν καταρρίφθηκε. Μάλιστα, πρώην στέλεχος του Πολεμικού Ναυτικού, που ήταν από τους πρωταγωνιστές της διερεύνησης του συγκεκριμένου ατυχήματος, στις κατ’ ιδίαν συνομιλίες του υποστηρίζει ότι η πραγματική πτήση του ελικοπτέρου ήταν μόνο 14 λεπτά (4.26′με 4.42′ π .μ.) και όχι 34 λεπτά (4.26′ με 5.00′) όπως αναφέρεται επισήμως στο πόρισμα! Δηλαδή, σύμφωνα με τον ισχυρισμό του συγκεκριμένου απόστρατου, το ρολόι του ελικοπτέρου βρέθηκε σταματημένο στις 4.42′, που σημαίνει ότι δεν πρόλαβε να φτάσει ποτέ πάνω από τα Ίμια. Όμως, ανεξάρτητα εάν πέταξε ή δεν πέταξε το ελικόπτερο πάνω από τα Ίμια, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η Τουρκία δεν διέθετε συστήματα ηλεκτρονικών παρεμβολών που να «τρέλαναν» το ελληνικό ελικόπτερο.
Μετά την κρίση των Ιμίων διορθώθηκαν τα κακώς κείμενα;
Στον επικοινωνιακό τομέα σίγουρα, στον επιχειρησιακό τομέα έγιναν διάφορες διορθωτικές κινήσεις κυρίως στις Ειδικές Δυνάμεις. Ωστόσο από τη κρίση των Ιμίων βγήκαν οικονομικά ενισχυμένες περί τις 50 οικογένειες που ενεπλάκησαν με τις αγορές οπλικών συστημάτων ύψους 12 δις ευρώ.


Ημερησία