OI AKΑΔΗΜΙΕΣ ΤΗΣ Π.Α.Ε. ΑΟ Η ΘΗΒΑ ΣΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 2007

OI AKΑΔΗΜΙΕΣ ΤΗΣ Π.Α.Ε. ΑΟ Η ΘΗΒΑ ΣΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 2007

Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2013

ΕΥΧΕΣ !!! ΓΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2014 ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΑΤΙΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΥΠΑΤΟΥ !!!


ΥΠΑΤΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΥΠΑΤΟΥ ΘΗΒΩΝ !!! ΜΕ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟ'Ι'ΟΝΤΑ !!! KAI ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2014 !!!


Εντυπωσιακή και άκρως δημιουργική χαρακτηρίζεται η δράση τού νεοσύστατου Παραδοσιακού και Πολιτιστικού Υπάτιου Συλλόγου  Γυναικών  τού Δημοτικού Διαμερίσματος Υπάτου τού Καλλικρατικού Δήμου Θηβαίων .
Με οδηγό την Παράδοση τα Ήθη και τα  Έθιμα τής ευρύτερης περιοχής οι δραστήριες Κυρίες τού Συλλόγου μας εκπλήσσουν ευχάριστα με τις υπέροχες δημιουργίες τους  , αλλά και τα τοπικά προ'ι'όντα πού παρασκευάζουν .
Πολλά συγχαρητήρια στίς Κυρίες τού Υπάτιου Συλλόγου Γυναικών για την δράση τους πού αναδεικνύει πάνω από όλα την Παράδοση και την Ιστορία τού τόπου τους .

  






ΒΟΙΩΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΟΒΑΤΖΗΣ
Email:sovdim@hotmail.com

Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου 2013

Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ !!! ΑΙΤΙΑ ΕΘΝΟΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ !!!

"Η μετανάστευση φέρνει εθνοτικές συγκρούσεις"

Ο Πατριάρχης Μόσχας και Πάσης Ρωσίας Κύριλλος έχει εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τις δραστηριότητες των ισλαμιστών στη Μόσχα.
«Η αύξηση του αριθμού των μεταναστών, κυρίως εκείνων που προέρχονται από την Κεντρική Ασία και τον Καύκασο, στη Μόσχα, έχει αυξήσει τον κίνδυνο εθνοτικών συγκρούσεων», είπε ο Πατριάρχης στη συνέλευση της Επισκοπής της Μόσχας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Μόσχας.

Πολλοί μετανάστες έχουν ριζοσπαστικές απόψεις και «στρατολογούνται από εξτρεμιστικές και τρομοκρατικές οργανώσεις, μερικές φορές μέσα στην ίδια την Μόσχα», είπε ο Πατριάρχης, προσθέτοντας ότι μια τέτοια προπαγάνδα εντάθηκε μεταξύ της σλαβικής νεολαίας, σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, φυλακές, αθλητικές ομάδες και ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.
Ο πατριάρχης είπε ότι ψευδο – ισλαμιστές φανατικοί, ο αριθμός των οποίων είναι σε χιλιάδες τη Μόσχα, «προκαλούν εθνοτικές και θρησκευτικές συγκρούσεις αυξάνοντας την ισλαμοφοβία, η οποία αντλεί νέα μέλη στις οργανώσεις τους».
«Οι φανατικοί είναι εξαιρετικά αρνητικοί για την Ορθόδοξη πίστη: σκότωσαν έξι Ορθόδοξους ιερείς, συμπεριλαμβανομένου του ιερέα της Μόσχας Δανιήλ Sysoyev, τα τελευταία 15 χρόνια», είπε ο Πατριάρχης.
[Για τον 34χρονο Ρώσο ιερέα Ντανίλ (Δανιήλ) Συσόεφ, (Daniil Sysoyev) έγγαμο και πατέρα τριών κοριτσιών, ο οποίος δολοφονήθηκε μέσα στην εκκλησία του αγίου Θωμά στη νότια Μόσχα τον Δεκέμβριο του 2009, από φανατικούς ισλαμιστές, μόλις είχε τελειώσει τον Εσπερινό, διάβασε εδώ και εδώ].
Είπε, επίσης, ότι οι άνθρωποι συχνά στρατολογούνται από εξτρεμιστικές οργανώσεις και εκκλήσεις για«ιερό πόλεμο εναντίον των απίστων» ακούγονται στα διπλανά τους τζαμιά.
«Η δημιουργία ευνοϊκού κλίματος για το θέμα της κατασκευής τζαμιών σε χώρες με ορθόδοξο πληθυσμό εξαρτάται άμεσα από τις εθνοτικές σχέσεις σε κάθε συγκεκριμένο μέρος, το επίπεδο της εθνικής εγκληματικότητας και της τρομοκρατίας», είπε ο Πατριάρχης.
Ο προκαθήμενος της Ρωσικής Εκκλησίας είπε ότι ελπίζει ότι η πόλη θα απαλλαγεί από «τους θύλακες της ανομίας, ότι τα προβλήματα της παράνομης μετανάστευσης και της αναιδούς συμπεριφοράς ορισμένων μεταναστών θα πρέπει να επιλυθούν, ότι οι δραστηριότητες ορισμένων σαμποτέρ και εξτρεμιστών μπορούν να αναχαιτιστούν».
Ο Πατριάρχης έκανε έκκληση επίσης να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε καταστάσεις, όπου ορθόδοξες κοπέλες παντρεύονται μουσουλμάνους, και ανακαλύπτουν ότι έχουν γίνει μέλη πολυγαμικών οικογενειών παρά τη θέλησή τους και αν χωρίσουν τα παιδιά τους αφαιρούνται δια της βίας ή αναγκάζονται να μεγαλώνουν ως μουσουλμανάκια όπως οι πατέρες τους. Ο πατριάρχης πιστεύει ότι υπάρχει ανάγκη για μια ισορροπημένη προσέγγιση στο θέμα της κρυφής βάπτισης των παιδιών, από τους μουσουλμάνους πατέρες τους, προσθέτοντας ότι «είναι πολύ επιθυμητό και οι δύο γονείς να δίνουν τη συγκατάθεσή τους για τη βάπτιση».
redskywarning.blogspot.gr
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ !!!

Ἡ πνευματική κρίση - Αἴτια καί ἀποτελέσματα

Ἀλλὰ ρωτᾶτε: Θὰ μπορέσει ποτὲ ἡ γενιὰ αὐτή, ἡ πλέον πλανεμένη μέσα στὴν ἱστορία, νὰ ἐπιστρέψει πρὸς τὴν ἀλήθεια καὶ τὴν τιμιότητα; Θὰ μπορέσει. Εἴθε νὰ δώσει ὁ περιφρονημένος Χριστὸς νὰ γίνει τοῦτο ὅσο τὸ δυνατὸν γρηγορότερα. Πότε ὅμως θὰ γίνει τοῦτο;
Τοῦτο θὰ γίνει μόνο τότε, ὅταν οἱ δυτικοὶ ἀδελφοί μας ἀρχίσουν νὰ γράφουν χιλιάδες βιβλία ἐτησίως γιὰ τὴν δόξα τοῦ Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ μας. 
Κι ὅταν οἱ χιλιάδες ἐφημερίδες τους κατ' ἔτος θὰ γράφουν ἐπαίνους στὶς χριστιανικὲς ἀρετὲς καὶ τὰ χριστιανικὰ ἀγαθὰ ἔργα, ἀντὶ νὰ γράφουν γιὰ ἐγκλήματα καὶ βλασφημίες τῆς θείας Μεγαλειότητας καὶ γιὰ τὸ ἐμπόριο τῶν σαρκικῶν ἐνστίκτων. Ὅταν συντελεσθεῖ ἡ μεταμόρφωση αὐτή, τότε ἡ αἱρετικὴ δυτικὴ ἀνθρωπότητα θὰ φανεῖ ἐνώπιον τῶν ὁρατῶν οὐρανῶν ὡς λουσμένη, καθαρισμένη καὶ εὐωδιάζουσα οὐράνιο θυμίαμα.
Τότε ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι θὰ χαιρόμαστε, διότι θὰ ἀνακτήσουμε τοὺς ἀδελφούς μας ποὺ ἔχουν ἐπιστρέψει.
Τότε οἱ εἰδωλολατρικοὶ λαοὶ θὰ ἀγαπήσουν τὸν Χριστὸ καὶ θὰ ζητήσουν νὰ καταγραφοῦν ἀνάμεσα στὰ παιδιά Του. Διότι δὲν θὰ τοὺς ἐμποδίζουν πλέον οἱ χριστιανικοὶ λαοί, νὰ γίνουν παιδιὰ τοῦ Χριστοῦ.
Τότε δὲν θὰ ὑπάρχει κακία μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων, οὔτε πόλεμοι μεταξὺ τῶν λαῶν. Ἀλλὰ θὰ ὑπάρξει ἡ εἰρήνη τοῦ Χριστοῦ, ποὺ ὑπερβαίνει τὸν νοῦ, καὶ ἡ δόξα τοῦ Χριστοῦ, ὅμοια μὲ τὴν ὁποία δὲν ὑπάρχει οὔτε στὴν παροῦσα ζωὴ οὔτε στὴν αἰωνιότητα.
Ἡ ἀποστολικὴ λύπη τοῦ ἁγίου Ἐπισκόπου ἕνεκα τῆς Εὐρώπης:...Τί εἶναι ἡ Εὐρώπη; 
Εἶναι ἡ ἐπιθυμία καὶ ὁ πόθος τῆς ἐξουσίας καὶ τῆς ἡδονῆς καὶ ἡ γνώση. Καὶ τὰ δύο ἀνθρώπινα: ἡ ἀνθρώπινη ἐπιθυμία καὶ ὁ πόθος καὶ ἡ ἀνθρώπινη γνώση. Καὶ τὰ δύο προσωποποιοῦνται στὸν πάπα καὶ στὸν Λούθηρο. Τί εἶναι λοιπὸν ἡ Εὐρώπη; Ὁ πάπας καὶ ὁ Λούθηρος. Χορτασμένες οἱ ἀνθρώπινες ἐπιθυμίες στὸ ἔπακρο, καὶ χορτασμένη ἡ ἀνθρώπινη γνώση στὸ ἔπακρο. Ὁ εὐρωπαϊκὸς πάπας εἶναι ἡ ἀνθρώπινη ἐπιθυμία τῆς ἐξουσίας.
 
 Ὁ εὐρωπαϊκὸς Λούθηρος, εἶναι ἡ πεισματικὴ ἀπόφαση τοῦ ἀνθρώπου νὰ ἐξηγηθοῦν τὰ πάντα μὲ τὸν νοῦ του. Ὁ πάπας ὡς κυβερνήτης τοῦ κόσμου καὶ ὁ ἐπιστήμονας ὡς κυρίαρχός τοῦ κόσμου. Τοῦτο εἶναι ἡ Εὐρώπη στὸν πυρήνα της, ὀντολογικὰ καὶ ἱστορικά. Τὸ ἕνα σημαίνει παράδοση τῆς ἀνθρωπότητας στὴν φωτιὰ καὶ τὸ ἄλλο σημαίνει παράδοση τῆς ἀνθρωπότητας στὸ νερό. Καὶ τὰ δύο: χωρισμὸ τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Θεό. Γιατί τὸ ἕνα σημαίνει τὴν ἄρνηση τῆς πίστεως καὶ τὸ ἄλλο τὴν ἄρνηση τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. 
 
Κατ' αὐτὸ τὸν τρόπο ἐνεργεῖ τὸ πονηρὸ πνεῦμα στὸ σῶμα τῆς Εὐρώπης ἤδη ἐδῶ καὶ μερικοὺς αἰῶνες. Ποιὸς μπορεῖ νὰ διώξει τὸ πονηρὸ τοῦτο πνεῦμα ἀπὸ τὴν Εὐρώπη; Κανείς, ἐκτὸς ἀπὸ Ἐκεῖνον, ποὺ τὸ ὄνομά Του ἔχει σημειωθεῖ μὲ κόκκινο χρῶμα στὴν ἱστορία τοῦ ἀνθρώπινου γένους, ὡς τοῦ μόνου διώκτη τῶν δαιμόνων ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους. Γνωρίζετε ἤδη ποιὸν ἐννοῶ. Ἐννοῶ τὸν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, τὸν Μεσσία καὶ Σωτήρα τοῦ κόσμου, τὸν ἀπὸ τὴν Παρθένο γεννηθέντα, ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους φονευθέντα, ἀπὸ τὸν Θεὸ ἀναστηθέντα, ἀπὸ τὸν οὐρανὸ δικαιωθέντα, ἀπὸ τοὺς Ἀγγέλους δοξασθέντα, διὰ τῶν Ἁγίων μαρτυρηθέντα καὶ ἀπὸ τοὺς προγόνους μας οἰκειωθέντα.

 
 

Ἕως ὅτου ἀκολουθοῦσε ἡ Εὐρώπη τὸν Χριστὸ ὡς τὸν «Ἥλιον τῆς δικαιοσύνης», καὶ τοὺς Ἀποστόλους Του, τοὺς Μάρτυρες, τοὺς Ἁγίους καὶ τοὺς ἀναρίθμητους Δικαίους καὶ ἄλλους ποὺ εὐαρέστησαν Αὐτόν, ἕως τότε αὐτὴ ἐμοίασε μὲ πλατεία φωτισμένη ἀπὸ ἑκατοντάδες καὶ χιλιάδες λαμπάδες, μικρὲς καὶ μεγάλες. Ὅταν ὅμως, ἡ ἀνθρώπινη ἐπιθυμία καὶ ἀνθρώπινη σοφία κτύπησαν τὸν Χριστὸ σὰν δύο φοβεροὶ ἄνεμοι, οἱ λαμπάδες ἔσβησαν μπροστὰ στὰ ἀνθρώπινα μάτια καὶ ἐπικράτησε τὸ σκοτάδι ὅπως στοὺς ὑπόγειους διαδρόμους ποὺ ἔχουν οἱ τυφλοπόντικες.
Ἐκτὸς ἀπὸ τὸν Χριστιανισμὸ δὲν ἔχει τίποτε ἄλλο, γιὰ νὰ καυχηθεῖ ἡ Εὐρώπη. Χωρὶς τὸν Χριστιανισμὸ ἡ Εὐρώπη εἶναι ὁ φτωχότερος ἐπαίτης καὶ ὁ πλέον ἀναίσχυντος ἐκμεταλλευτὴς τοῦ κόσμου τούτου.
Ὁ χριστοφώτιστος Ἐπίσκοπος λέει μία πικρὴ ἀλήθεια γιὰ τήν ευρωπαϊκὴ παιδεία:
Τὸ σχολεῖο τῆς Εὐρώπης ἔχει ἀποχωριστεῖ ἀπὸ τὴν πίστη στὸν Θεό. Σ' αὐτὸ ἔγκειται ἡ μεταστροφή της σὲ δηλητηριάστρια, σ' αὐτὸ ἔγκειται καὶ ὁ θάνατος τῆς εὐρωπαϊκῆς ἀνθρωπότητας. Στοὺς εἰδωλολατρικοὺς πολιτισμοὺς δὲν χωριζόταν ποτὲ ἡ ἐπιστήμη ἀπὸ τὴν θρησκεία, μολονότι ἡ θρησκεία ἦταν ἐσφαλμένη καὶ μωρή. Τοῦτο συνέβη μόνο στὴν Εὐρώπη. Σ' ἐκείνη τὴν Εὐρώπη ποὺ δέχθηκε τὴν πλέον τέλεια πίστη. Ὅμως, λόγῳ τῆς συγκρούσεώς της μὲ τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ταγούς, κάκιωσε ἡ Εὐρώπη καὶ ἀπέρριψε τὴν τέλεια πίστη καὶ κράτησε τὴν τέλεια ἐπιστήμη. Ω, ἀδελφοί μου, ἀπέρριψε τὴν θεία γνώση καὶ δέχθηκε τὴν ἀνθρώπινη ἄγνοια! Πόσο μεγάλη μωρία καὶ πόσο σκότος! 
Στὴν θέση τοῦ Εὐαγγελίου σου (Χριστέ, λένε οἱ εὐρωπαῖοι) βρήκαμε τὴν βιολογία καὶ τὴν ζωολογία. Τώρα γνωρίζουμε ὅτι δὲν εἴμαστε δικοί σου ἀπόγονοι καὶ τοῦ οὐρανίου πατέρα σου, ἀλλὰ ἀπόγονοι τῶν οὐραγκοτάγκων καὶ τῶν γοριλῶν, δηλαδὴ τοῦ πιθήκου. Ἐμεῖς τώρα τελειοποιούμαστε γιὰ νὰ γίνουμε θεοί. Γιατί δὲν παραδεχόμαστε ἄλλους θεοὺς ἐκτὸς ἀπὸ ἐμᾶς.
Φύγε ἀπό μας. Δὲν σὲ ἀναγνωρίζουμε. Ἐμεῖς ἀκολουθοῦμε τὴν ἑλληνικὴ φιλοσοφία καὶ τὸν εὐρωπαϊκὸ πολιτισμὸ καὶ τὴν κουλτούρα, θέλουμε ἐλευθερία. Ἐμεῖς ἔχουμε τὰ πανεπιστήμια. Ἡ ἐπιστήμη εἶναι τὸ ὁδηγητικό μας ἀστέρι. Ὁ νοῦς μας εἶναι ὁ θεὸς τῶν θεῶν.

Συνεχίζει ὁ ἐπίσκοπος Νικόλαος:
Ὅταν ἐφευρέθηκε τὸ τηλεσκόπιο γιὰ τὴν παρατήρηση τῶν μακρινῶν ἀστέρων, οἱ Εὐρωπαῖοι ἐπιστήμονες τὸ ἑρμήνευσαν εἰς βάρος τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ.
Ὅταν ἐφευρέθηκε τὸ μικροσκόπιο, πάλι σαρκασμὸς καὶ χλευασμὸς γιὰ τὸν Χριστό.
Ὅταν ἐφευρέθηκε τὸ τραῖνο, ἡ ἀτμομηχανή, ἡ τηλεγραφία καὶ τὸ τηλέφωνο, ὅλος ὁ ἀέρας ἀντηχοῦσε ἀπὸ τὴν εὐρωπαϊκὴ αὐτοκαύχηση εἰς βάρος τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ Χριστοῦ Του.
Ὅταν εἶχαν ἐπινοήσει οἱ ἄνθρωποι μηχανὲς γιὰ τὸ ταξίδι στὶς θάλασσες, γιὰ τὸ πέταγμα στὸν ἀέρα, γιὰ τὴ συνομιλία ἀπὸ μεγάλες ἀποστάσεις, τότε φάνηκε ὁ Χριστὸς στὴν Εὐρώπη ὅτι εἶναι τόσο ἄχρηστος καὶ καθυστερημένος, ὅσο καὶ οἱ αἰγυπτιακὲς μούμιες.

Γιὰ ὅλα τὰ παραπτώματα τοῦ σύγχρονου μακράν τοῦ Θεοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος στηρίχτηκε στὴν γνώση, στὴν ἀνακάλυψη, στὴν ἐπιστήμη καὶ στὴν μόρφωση, σχολιάζει ὁ Γέροντας Παΐσιος:
«Οἱ Πατέρες ἐκείνης τῆς ἐποχῆς εἶχαν πολλὴ πίστη καὶ ἁπλότητα καὶ οἱ περισσότεροι ἦταν μέ λίγα μέν γράμματα, ἀλλά, ἐπειδὴ εἶχαν ταπείνωση καὶ ἀγωνιστικὸ πνεῦμα, δέχονταν συνέχεια τόν θεῖο φωτισμό· ἐνῶ στήν ἐποχή μας, πού ἔχουν αὐξηθῆ οἱ γνώσεις, δυστυχῶς ἡ λογική κλόνισε τήν πίστη τῶν ἀνθρώπων ἀπὸ τά θεμέλια καί γέμισε τίς ψυχὲς ἀπό ἐρωτηματικά καί ἀμφιβολίες. Ἔτσι, ἑπόμενο εἶναι νά στερούμεθα τά θαύματα, γιατί τό θαῦμα ζῆται καί δέν ἐξηγεῖται μέ τήν λογική.
Τό πολύ αὐτὸ κοσμικὸ πνεῦμα πού ἐπικρατεῖ στόν σημερινό ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος ἔχει στρέψει ὅλη τήν προσπάθεια στό πῶς νά ζήση καλύτερα, μέ μεγαλύτερη ἄνεση καί μέ λιγότερο κόπο, δυστυχῶς ἔχει ἐπιδράσει καί στούς περισσότερους πνευματικούς ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι προσπαθοῦν καί αὐτοί πῶς νά ἁγιάσουν μέ λιγότερο κόπο – πράγμα πού δέν γίνεται ποτέ, γιατί «οἱ Ἅγιοι ἔδιναν αἷμα καί ἐλάμβαναν πνεῦμα».
…Ποῦ νά ἤξερες ὅτι μετά ἀπό λίγα χρόνια ὁ περισσότερος κόσμος θά παραμορφωθῆ ἀπό τήν μόρφωση – ἐπειδὴ διδάσκεται μέ τό πνεῦμα τῆς ἀθεΐας καί ὄχι μέ τό πνεῦμα τοῦ Θεοῦ, γιά νά ἁγιάση καί τήν ἐξωτερική μόρφωση – καὶ ἡ ἀπιστία θά φθάση σέ τέτοιο σημεῖο, ποῦ νά θεωροῦνται τά θαύματα γιά παραμύθια τῆς παλαιᾶς ἐποχῆς; Φυσικά, ὄταν εἶναι ὁ γιατρὸς ἄθεος, ὅσες ἐξετάσεις καί ἐάν κάνη σέ ἕναν Ἅγιο μέ τά ἐπιστημονικά μέσα (ἀκτίνες κ.λ.π.), δέν θά μπορέση νά διακρίνη τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ. Ἐνῶ, ἐάν ἔχη ἁγιότητα καί ὁ ἴδιος, θά ἰδῆ τήν θεία Χάρη νά ἀκτινοβολῆ».3

3 - Ἀπό τό βιβλίο τοῦ Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου: «Ἁγιορεῖται Πατέρες καί Ἁγιορείτικα», ἔκδοση Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Εὐαγγελιστής Ἰωάννης ὁ Θεολόγος Σουρωτή Θεσσαλονίκης.

Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2013

ΠΕΘΑΙΝΕΙ !!! ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΥΟ !!! ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ !!! ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΜΠΟΥΝΑΜΑ 7 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ !!!

Την ώρα που ο λαός παγώνει αναπνέοντας τον καρκίνο της  αιθαλομίχλης ώστε να μπορέσει ο Στουρνάρας να πιάσει ...του λαθρέμπορους και αυτούς που ζεσταίνουν τις πισίνες τους την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αποφασίζει την χρηματοδότηση των κομμάτων!!!   Η απόφαση δημοσιεύτηκε στο φύλο της εφημερίδας της Κυβερνήσεως παραμονή Χριστουγέννων και τα 6 .913.500 ευρώ θα μοιραστούν στα κόμματα της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ, των ΑΝΕΛ, της ΔΗΜΑΡ, του ΚΚΕ, αλλά και στα εξωκοινοβουλευτικά κόμματα ΛΑΟΣ, Οικολόγοι Πράσινοι και Δημιουργία Ξανά.
 
Από την χρηματοδότηση εξαιρείται η Χρυσή αυγή μετά την πρόσφατη απόφαση του Κοινοβουλίου για διακοπή της χρηματοδότησης της ενώ ακόμα και ο Τζήμερος παίρνει το κάτι τις του αξίας 67.000 περίπου ευρώ!

Αναλυτικά: η Νέα Δημοκρατία θα τσεπώσει 1.890.579,93 ευρώ, ο ΣΥΡΙΖΑ 1.727.661,28 ευρώ, το ΠΑΣΟΚ 868.497,47 ευρώ, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες 587.872,99 ευρώ, η Δημοκρατική Αριστερά 513.865,19 ευρώ, το ΚΚΕ: 410.882,74 ευρώ, το ΛΑΟΣ: 145.951,76 ευρώ, οι Οικολόγοι- Πράσινοι: 145.951,76 ευρώ και η Δημιουργία, Ξανά όπως αναφέραμε 69.135 ευρώ!

ΕΛΕΟΣ !!!!!!!!!!!!!!ΒΡΕΕΕ !!! 

H BYZANTINH ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ !!!

Ένας τεράστιος «βυζαντινός πλούτος» είναι διάσπαρτος στον ηπειρωτικό και νησιωτικό Ελλαδικό χώρο. Οι ανασκαφές έχουν φέρει στο φως περισσότερα από 300 βυζαντινά μνημεία, με τα σημαντικότερα από αυτά να σώζονται στην Θεσσαλονίκη.

Η αρχαιολόγος κ. Βάλια Αγγελάκη μας ξεναγεί στη «Βυζαντινή» Θεσσαλονίκη, προτρέποντας μας για ένα ταξίδι στην σπουδαία και μοναδική ιστορία της πόλης.

Η Θεσσαλονίκη έχει το προνόμιο μιας συνεχούς ιστορικής και πολιτιστικής διαδρομής, ακόμη και στις πιο δύσκολες περιόδους της. Ιδρύθηκε το 315 π.Χ. από τον Κάσσανδρο και πήρε το όνομα της γυναίκας του, αδελφής του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Από τον 4ο αιώνα έως και το 1430, οπότε κατελήφθη από τους Τούρκους, η Θεσσαλονίκη ήταν «συμβασιλεύουσα» και δεύτερη σε σημασία πόλη του Βυζαντίου, που στήριξε την πολιτική της Πόλης στο ευρωπαϊκό τμήμα της Αυτοκρατορίας, στα Βαλκάνια και αποτέλεσε κέντρο πνευματικής και καλλιτεχνικής παραγωγής.

Τα μνημεία που σώζονται έως σήμερα στην πόλη, αντιπροσωπεύουν διαχρονικά τον πολιτισμό και την τέχνη του Βυζαντίου. Το 1988 η Unesco συμπεριέλαβε τα παλαιοχριστιανικά και βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης στο χάρτη των μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ως εξαιρετικά δείγματα αρχιτεκτονικής και μνημειακής τέχνης.

Ο επισκέπτης στη Θεσσαλονίκη μπορεί να δει και να θαυμάσει τους ναούς, τα τείχη, τα παλαιοχριστιανικά κοιμητήρια και πολλούς ακόμα κρυμμένους θησαυρούς.

Είναι δύσκολο για τον επισκέπτη να αποφασίσει τι πρέπει να δει, κυρίως όταν δεν έχει πολύ χρόνο στη διάθεσή του. Ας δούμε κάποια από τα πιο γνωστά μνημεία της πόλης αλλά και κάποια άλλα που κρύβουν μικρές και γοητευτικές εκπλήξεις…

Άγιος Δημήτριος

Σήμα κατατεθέν της πόλης, εκτός φυσικά από το Λευκό Πύργο, αποτελεί ο ναός του Αγίου Δημητρίου. Προστάτης της πόλης ο Άγιος Δημήτριος, μαρτύρησε εκεί που βρίσκεται ο ναός. Στη θέση αυτή βρισκόταν κατά τα ρωμαϊκά χρόνια ένα μεγάλο συγκρότημα δημόσιων λουτρών, μέσα στις οποίες σύμφωνα με την παράδοση μαρτύρησε ο άγιος.

Ο πρώτος ναός προς τιμήν του χτίστηκε τον 5ο αιώνα. Ο ναός αυτός κάηκε το 620 κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου σεισμού και ανακαινίστηκε αμέσως στην ίδια περίπου μορφή. Το 1493 οι Τούρκοι μετέτρεψαν το ναό σε τζαμί, επιτρέποντας ωστόσο στους χριστιανούς να λατρεύουν τον άγιό τους στα ΒΔ του ναού. Μετά την απελευθέρωση της πόλης ο ναός αποδόθηκε και πάλι στη χριστιανική λατρεία.

Δυστυχώς όμως η μεγάλη πυρκαγιά του 1917, η οποία κατέστρεψε μεγάλο μέρος της πόλης, δεν άφησε ανέπαφη τη μεγαλοπρεπή βασιλική. Κάηκε το μεγαλύτερο μέρος της και η αναστύλωση της στη σημερινή μορφή που τη γνωρίζουμε, ολοκληρώθηκε το 1947. Η βασιλική του Αγίου Δημητρίου είναι πεντάκλιτη με ένα εγκάρσιο κλίτος στα ανατολικά. Η πυρκαγιά του 1917 κατέστρεψε μεγάλο μέρος του ψηφιδωτού της διακόσμου.

Σήμερα διατηρούνται μόνο εννέα παραστάσεις που χρονολογούνται από τον 5ο έως τον 9ο αιώνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε αυτά τα ψηφιδωτά μαζί με τον Άγιο παριστάνονται πολίτες ή αξιωματικοί της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι συνέβαλαν στην ανοικοδόμηση του ναού. Στο εσωτερικό του ναού μπορεί κανείς να δει το επιτύμβιο μνημείο του Λουκά Σπαντούνη, πλούσιου εμπόρου της πόλης, ο οποίος τάφηκε εκεί γύρω στα 1481.

Το μνημείο είναι από μάρμαρο και αντιπροσωπεύει την αναγεννησιακή τέχνη της Ιταλίας την εποχή αυτή. Κάτω από τη βασιλική του Αγίου Δημητρίου βρίσκεται ο ιερότερος χώρος του ναού. Διατηρείται τμήμα από το ρωμαϊκό λουτρό στο οποίο μαρτύρησε ο Άγιος.

Η Κρύπτη, όπως ονομάζεται ο χώρος αυτός, αποτέλεσε τον κύριο χώρο λατρείας του Αγίου και σχετίστηκε με τη μυροβλησία του. Σε όλη τη διάρκεια της βυζαντινής περιόδου η λατρεία του Αγίου ξεπέρασε τα όρια της πόλης. Κάθε Οκτώβριο γινόταν τα Δημήτρια, μεγάλη εορτή στην οποία συνέρρεαν προσκυνητές από όλη την Ευρώπη για να τιμήσουν τον Άγιο.

Ροτόντα – Αψίδα Γαλέριου

Γύρω στο 300 μ.Χ. ο καίσαρας Γαλέριος ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη ένα σημαντικό οικιστικό πρόγραμμα. Το συγκρότημα που καταλάμβανε μια έκταση περίπου 150. 000 τ.μ., περιλάμβανε τη Ροτόντα, την Αψίδα, τον Ιππόδρομο και τα ανάκτορα. Από τα οικοδομήματα αυτά σήμερα σώζεται η Ροτόντα –με τις όποιες επεμβάσεις επέφεραν οι κατά καιρούς χρήσεις της– καθώς και ένα τμήμα της Αψίδας. Το ανάκτορο έχει μερικώς ανασκαφεί στην σημερινή πλατεία Ναυαρίνου.

Ο λόγος για τον οποίο κτίστηκε το κτίριο της Ροτόντας δεν είναι βέβαιος. Πολλοί υποστηρίζουν ότι κτίστηκε για να αποτελέσει το μαυσωλείο του Γαλέριου, χρήση την οποία δεν πήρε ποτέ καθώς ο καίσαρας τάφηκε μακριά από την πόλη. Πιθανότερα χτίστηκε ως ναός αφιερωμένος στους Καβείρους ή στο Δία.

Το κυκλικό σχήμα του κτιρίου -μοναδικό στον ελληνικό χώρο- συνδέεται με το Πάνθεον της Ρώμης. Είναι κτισμένο από πλίνθους και έχει ύψος περίπου 30 μ.

Κατά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια το κτίριο μετετράπη σε χριστιανικό ναό και αφιερώθηκε στη λατρεία των Αρχαγγέλων. Την ίδια περίοδο διακοσμήθηκε με τα λαμπρά ψηφιδωτά του, τα οποία είναι από τα αρχαιότερα ψηφιδωτά τοίχου της Ανατολής. Δυστυχώς μεγάλο μέρος τους έχει σήμερα χαθεί, όπως και τα μάρμαρα με τα οποία ήταν επενδεδυμένοι οι τοίχοι.

Από το 1523 και μέχρι το 1590 η Ροτόντα χρησιμοποιήθηκε ως μητροπολιτικός ναός της Θεσσαλονίκης. Τότε μετετράπη σε τζαμί και προστέθηκε στα δυτικά ο μιναρές και το προστώο.

Η ονομασία Άγιος Γεώργιος προήλθε από το παρακείμενο ομώνυμο εκκλησάκι, στο οποίο μεταφέρθηκαν τα ιερά σκεύη της Ροτόντας, κατά τη χρήση της ως τζαμί. Ο ναός έχει υποστεί σοβαρές βλάβες με τις διαδοχικές επεμβάσεις κατά το πέρασμα των χρόνων, αλλά και κατά το σεισμό του 1978. Νότια της Ροτόντας βρίσκεται η περίφημη Αψίδα του Γαλέριου, η Καμάρα όπως συνηθίζεται να την αποκαλούν οι σύγχρονοι κάτοικοι της πόλης.

Την αρχική της μορφή αποτελούσαν τέσσερις ογκώδεις κεντρικοί πεσσοί και άλλοι τέσσερις στα πλάγια, τοποθετημένοι σε τετράγωνο, το οποίο καλυπτόταν με θόλο.

Από την κατασκευή αυτή σώζονται οι τρεις δυτικοί πεσσοί. Πάνω στην κατασκευή ήταν τοποθετημένες μαρμάρινες πλάκες σε ζώνες, οι οποίες έφεραν ανάγλυφη διακόσμηση, που εξιστορούσε τη νικηφόρα εκστρατεία του Γαλέριου στην Ανατολή το 297 μ.Χ.

Άλλα μνημεία

Για τη μορφή της βυζαντινής Θεσσαλονίκης δεν γνωρίζουμε πολλά. Ωστόσο τα όρια της πόλης τα ορίζουν τα τείχη της, τα οποία σώζονται σε ένα μεγάλο τμήμα τους στα ανατολικά, τα δυτικά και τα βόρεια.

Εκεί καταλήγουν στην Ακρόπολη, το Επταπύργιο. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα οχυρωματικά έργα της Αυτοκρατορίας, αφού η Θεσσαλονίκη ήταν η δεύτερη σε σημασία πόλη της. Επίσης οι βασικοί παράλληλοι δρόμοι προς τη θάλασσα, δηλαδή η Εγνατία και η Αγίου Δημητρίου, αλλά και οι κάθετοι σε αυτούς, έχουν περίπου την ίδια θέση από την εποχή της ρωμαιοκρατίας.

Ανασκαφικές έρευνες τα τελευταία χρόνια έχουν εντοπίσει τη θέση του λιμανιού που κατασκεύασε ο Μέγας Κωνσταντίνος το 322, τον Ιππόδρομο, ναούς, δεξαμενές, λουτρά, εργαστήρια, οικίες, πύργους, κοιμητήρια και όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν μια πόλη.

Από τα λιγότερο γνωστά αλλά πολύ σημαντικά μνημεία της πόλης είναι τα δύο παλαιοχριστιανικά κοιμητήρια. Το ανατολικό βρίσκεται μέσα και γύρω από την πανεπιστημιούπολη και το δυτικό, έξω τα από τα δυτικά τείχη έως τη Νεάπολη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τοιχογραφίες που κοσμούν πολλούς από τους τάφους και χρονολογούνται από τον 3ο έως και τον 6ο αιώνα μ.Χ.

Απεικονίζουν κυρίως άνθη, γιρλάντες, σταυρούς, αλλά και συμβολικές παραστάσεις της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Πρόκειται για έργα λαϊκότροπα με ευχάριστα χρώματα και σταθερό σχέδιο, που παραπέμπουν στις τοιχογραφίες των κατακομβών της Ρώμης. Σημαντικά παλαιοχριστιανικά ψηφιδωτά -εκτός από εκείνα του Αγίου Δημητρίου και της Ροτόντας-γ σώζονται στο ναό της Αχειροποιήτου, στη Μονή Λατόμου και στην Αγία Σοφία.

Όλες οι εκκλησίες της Θεσσαλονίκης εκτός από τον σημαντικό τοιχογραφικό τους διάκοσμο, αποτελούν και εξαιρετικά δείγματα βυζαντινής αρχιτεκτονικής. Στον 11ο αιώνα τοποθετείται η Παναγία των Χαλκέων, μια ιδιαίτερα κομψή εκκλησία, με τοιχογραφίες της ίδιας περιόδου.

Το όνομά της το πήρε από τα εργαστήρια χαλκωματάδων που υπήρχαν κατά τη βυζαντινή εποχή γύρω της. Ο Άγιος Παντελεήμονας, η Αγία Αικατερίνη, ο Προφήτης Ηλίας, οι Άγιοι Απόστολοι αποτελούν εξαιρετικά δείγματα της αρχιτεκτονικής της ύστερης βυζαντινής εποχής.
pygmi

Η ΝΕΟΛΑΙΑ ΜΑΣ ΕΚΠΕΜΠΕΙ SOS !!!

Κατήργησαν και απαξίωσαν τα κατηχητικά των ενοριών για να είναι ποιό επιρρεπής στις παγίδες της νέας εποχής

σχ:Το σλόγκαν της προηγούμενης δεκαετίας: μην πάτε τα παιδιά σας στην εκκλησία και 'γίνουν παπαδάκια'
Σαρώνουν αλκοόλ και κάπνισμα στους ανήλικους μαθητές -Ενας στους δέκα 14χρονους δηλώνει ότι έχει μεθύσει
Σε σοβαρό πρόβλημα έχει μετατραπεί η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ από νεαρά ανήλικα παιδιά ηλικίας 13 έως 14 ετών, με τους νεαρούς αρκετές φορές να καταλήγουν στο νοσοκομείο από υπερβολική μέθη.

Το «καμπανάκι» που κρούουν οι γιατροί, επισημαίνει πως η κατανάλωση αλκοόλ από εφήβους έχει πάρει αυξητικές στάσεις, αναφέρουν τα Νέα. Την προειδοποίηση αυτή, έρχεται να επιβεβαιώσει και η ευρωπαϊκή έρευνα ESPAD 2011 η οποία στη χώρα μας πραγματοποιήθηκε από το ΕΠΙΨΥ και αναφέρει:
  • 1 στους 10 νέους ηλικίας 13-19 ετών έχει δηλώσει ότι πίνει αλκοόλ πάνω από δυο φορές την εβδομάδα
  • Το 45,1% των μαθητών έχει κάνει υπερβολική χρήση αλκοόλ μέσα σε ένα μήνα
Από το 1984 έως το 2011, διαπιστώνεται συνολικά η τάση μείωσης της κατανάλωσης οινοπνευματωδών από μαθητές ηλικίας 15-19 ετών. Ωστόσο από το 200 έως το 2011 φαίνεται να αλλάζει, με τους μαθητές να επιλέγουν ποτά όπως βότκα, ουίσκι και ρούμι όταν βγαίνουν έξω.
Για το θέμα της κατανάλωσης αλκοόλ από εφήβους, μιλά στα Νέα και η υπεύθυνη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά Μανίνα Τερζίδου, η οποία λέει πως σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχουν έφηβοι οι οποίοι υποστηρίζουν πως μετά από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ έχουν εμπλακεί σε καβγάδες ή έχουν κάνει σεξ χωρίς προφύλαξη, ενώ από τα παιδιά που συμμετείχαν στην έρευνα, το 1 στα 10 ηλικίας 13-14 ετών δήλωσε πως έχει μεθύσει τουλάχιστον μια φορά.
Τέλος, την ίδια στιγμή αρκετοί ανήλικοι μαθητές φαίνεται πως έχουν αρχίσει συστηματικά το κάπνισμα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις έχουν αρχίσει την χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Που γίνεται η υπερβολική χρήση αλκοόλ, τσιγάρου και παράνομων ουσιών
Αφορά μαθητές 15- 19 ετών και κατανάλωση πάνω από 5 ποτά στη σειρά σε 1 μήνα
  • Βόρειο Αιγαίο: 51,5%
  • Κρήτη: 50,6%
  • Ανατολική Μακεδονία- Θράκη: 48,6%
  • Δυτική Μακεδονία: 47,5%
  • Κεντρική Μακεδονία: 47,3%
Μέθη πάνω από τρεις φορές (13-19 ετών)
  • Βόρειο Αιγαίο: 16,.5%
  • Κρήτη: 16,4%
  • Δυτική Μακεδονία: 16,2%
  • Κεντρική Μακεδονία: 15,9%
  • Ανατολική Μακεδονία- Θράκη: 15,2%
Βαρύ κάπνισμα (πάνω από 11 τσιγάρα την ημέρα στους μαθητές 13-19 ετών)
  • Ανατολική Μακεδονία- Θράκη: 8,8%
  • Πελοπόννησος: 7,3%
  • Κεντρική Μακεδονία: 6,5%
  • Βόρειο Αιγαίο: 6,4%
  • Αττική: 6,3%
Χρήση παράνομων ουσιών (πάνω από 3 φορές)
  • Αττική: 12,7%
  • Ανατολική Μακεδονία- Θράκη: 10,8%
  • Νησιά Ιονίου: 9,.4%
  • Νησιά Αιγαίου: 9,1%
  • Πελοπόννησος: 9,1%

ΟΙ ΑΛΒΑΝΙΑ ΑΠΕΙΛΕΙ !!! Η ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ !!!

Νέα απειλή απο την Αλβανία, χωρίς πρόληψη η Ελλάδα

Το υπουργείο Δικαιοσύνης έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου «Περί παροχής Αμνηστίας», από το οποίο προβλέπετα να επωφεληθούν περίπου χίλιοι έγκλειστοι των αλβανικών φυλακών, ενώ 250 φυλακισμένοι θα ελευθερωθούν άμεσα.
Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί σύντομα στο Κοινοβούλιο και στη συνέχεια την παραμονή πρωτοχρονιάς αναμένεται να ελευθερωθούν  οι φυλακισμένοι που εμπίπτουν στις προϋποθέσεις του.
Το νομοσχέδιο αποτελείται από επτά ενότητες, στις οποίες αναφέρονται τα κριτήρια για την αποφυλάκιση των κρατουμένων.
Ενώ υπάρχουν άρθρα στα οποία αναφέρεται ρητά ότι δεν εντάσσονται στον ευεργετικό νόμο «τα αδικήματα με υψηλό κοινωνικό κίνδυνο, όλοι οι καταδικασθέντες που έχουν διαπράξει σοβαρά εγκλήματα, όπως εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, εγκλήματα κατά της ζωής ή της υγείας».
Ειδική διάταξη προβλέπει την χάρη σε γυναίκες που στις 30 Νοεμβρίου του 2013 έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 55 ετών και για άνδρες οι οποίοι την ίδια ημερομηνία έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 60 ετών ή εάν η φυλάκισή τους είναι έως 18 χρόνια ή μικρότερη, αναφέρει το δημοσίευμα.

Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2013

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΤΟΛΙΔΙ ΤΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΤΟ '' ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ '' !!!

Η Πολιτεία θέλει και θα υλοποιήσει το Αρχαιολογικό Πάρκο Ορχομενού!!! 100 + 1 στιγμιότυπα που μας έφεραν ακόμη πιο κοντά στο όραμα της τοπικής μας κοινωνίας


164.000 ευρώ συγκεντρώθηκαν στον «πολύχρωμο κουμπαρά»
 από τους χορηγούς του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ – Παρούσα και η Περιφέρεια
 που τιμήθηκε για την απλόχερη συνδρομή της  

Σημαντικές ανακοινώσεις έγιναν από την πόλη του Ορχομενού όσον αφορά προοπτική ένταξης του οράματος της τοπικής κοινωνίας που ακούσει στο όνομα «Αρχαιολογικό Πάρκο Ορχομενού», μέσα από την κοινή προσπάθεια που έχει ξεκινήσει το ΔΙΑΖΩΜΑ και ο Δήμος Ορχομενού την τελευταία τριετία. 65 συνολικά φυσικά και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (τράπεζες, επιχειρήσεις, μαθητικές κοινότητες, αθλητικοί σύλλογοι και ιδρύματα) αγκάλιασαν αυτό το κοινό και διαχρονικό όραμα. Ο τραπεζικός λογαριασμός, ο «πολύχρωμος κουμπαράς» του αρχαιολογικού πάρκου του Ορχομενού αποτελεί το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα ενεργοποίησης των Πολιτών, καθώς έχουν συγκεντρωθεί ποσά που ξεκινούν από τα 20 ευρώ και φθάνουν  έως τη γενναιόδωρη δωρεά του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη με το ποσό των 70.000 ευρώ. Η ORCHOMENOS PRESS ήταν παρόν έχοντας στηρίξει εξ αρχής και αυτό το έργο του πολιτισμού! 










 Σε μια ιδιαίτερα καλοστημένη εκδήλωση προς τιμή των χορηγών του κουμπαρά που είχε ανοίξει το ΔΙΑΖΩΜΑ το 2010 για την ανάδειξη του Αρχαίου Θεάτρου, μέλη του Σωματείου που επισκέφθηκαν την Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2013 την ιστορική πόλη της Βοιωτίας, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια αναλυτική ξενάγηση σε όλα τα μνημεία που ουσιαστικά απαρτίζουν το Αρχαιολογικό Πάρκο Ορχομενού (Θολωτός Τάφος Μινύα, Αρχαίο Θέατρο, Βυζαντινός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Ορχομενού «Παναγία η Σκριπού»).



 Ο Πρόεδρος του Σωματείου κ. Σταύρος Μπένος με τον Δήμαρχο Ορχομενού κ. Κώστα Ξηρογιάννη υποδέχθηκαν στην είσοδο του Αρχαιολογικό χώρου τους επισκέπτες και μαζί με την Έφορο της Θ` ΕΠΚΑ κα Αλεξάνδρα Χαραμή και την Προϊσταμένη της Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων κα Παρί Καλαμαρά ξεναγήθηκαν στην περιοχή, για να καταλήξουν στο χώρο του συνεδριακού κέντρου του Δήμου Ορχομενού προκειμένου να τιμήσουν όλους εκείνους που συνέβαλαν στην συγκέντρωση του ποσού των 165.000 ευρώ περίπου,  όπου απαιτούνταν για την υλοποίηση των απαραίτητων μελετών.
Ποσό που συγκεντρώθηκε από 65 συνολικά φυσικά και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, επιχειρήσεις και ιδρύματα που αγκάλιασαν αυτό το κοινό και διαχρονικό όραμα. Ο κουμπαράς, δε, του Ορχομενού αποτελεί το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα ενεργοποίησης των Πολιτών, με αξιοσημείωτη διαστρωμάτωση συμμετοχής στο συλλογικό αυτό στόχο, καθώς έχουν συγκεντρωθεί ποσά που ξεκινούν από τα 20 ευρώ και φτάνουμε ως τα 70.000 ευρώ.

























 Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως  στην περίπτωση του Αρχαιολογικού Πάρκου Ορχομενού και η πολιτεία μέσω της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας, ενίσχυσε ήδη το συλλογικό αυτό στόχο με το ποσό των 50.000 ευρώ για τον καθαρισμό, αποτύπωση και αποκατάσταση του Αρχαίου Θεάτρου Ορχομενού,  γεγονός που φανερώνει πως πολιτική βούληση υπάρχει και εκ μέρους της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και μάλιστα αμείωτη.


















Την εκδήλωση άνοιξε το μέλος του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ,  δημοσιογράφος και Αντιπρόεδρος του ΔΣ του Δήμου Ορχομενού κ. Λάμπρος Ρόδης, ο «νονός» , πρώτος δηλαδή  από τους πολίτες που μαζί με τον κ. Μπένο άνοιξαν τον κουμπαρά του Ορχομενού Βοιωτίας στις 6 Ιουλίου 2010, ο οποίος τόνισε την ιδιαίτερη σημασία που θα έχει μακροπρόθεσμα η υλοποίηση αυτού του οράματος για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ακολούθως ο Δήμαρχος κ. Κώστας Ξηρογιάννης ευχαρίστησε τους χορηγούς, μίλησε για τον διαχρονικό αυτό στόχο και ευχήθηκε να το δούμε άμεσα να γίνεται πραγματικότητα.
Στην συνέχεια, ο πρόεδρος του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ κ. Σταύρος Μπένος επικέντρωσε την ομιλία του στο μεγάλο όραμα του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ που ήταν από το ξεκίνημά του η διπλή συνάντηση των μνημείων μας αφενός μεν με τους πολίτες και αφετέρου με την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας. «Αυτό που κάνουμε σήμερα, συνέχισε ο κ. Μπένος είναι η εκπλήρωση αυτού του οράματος με την απόλυτη συνέργεια της κοινωνίας των πολιτών με την πολιτεία».

Την ιδιαίτερη σημασία που δίνει την ανάδειξη του πλούτο των μνημείων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, μέρος των οποίων είναι η περίπτωση του Αρχαιολογικού Πάρκου Ορχομενού, ξαναθύμισε στο χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης κ. Κλέαρχος Περγαντάς.  Πλαισιωμένος από τον Αντιπεριφερειάρχη Βοιωτίας κ. Γιώργο Μουλκιώτη και τη Θεματική Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κα Φανή Παπαθωμά, ο κ. Περγαντάς μίλησε για το συνολικό στόχο της Στερεάς να αποτελεί χειμώνα – καλοκαίρι ένα σταθερό προορισμό για τον εγχώριο και τον αλλοδαπό τουρίστα.



















 Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως  στην περίπτωση του Αρχαιολογικού Πάρκου Ορχομενού και η πολιτεία μέσω της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας, ενίσχυσε ήδη το συλλογικό αυτό στόχο με το ποσό των 50.000 ευρώ για τον καθαρισμό, αποτύπωση και αποκατάσταση του Αρχαίου Θεάτρου Ορχομενού,  γεγονός που φανερώνει πως πολιτική βούληση υπάρχει και εκ μέρους της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. «Η φροντίδα μας  αυτή σημείωσε ο <περιφερειάρχης κ. Κλέαρχος Περγαντάς είναι αμείωτη και θα παραμείνει διαχρονική. Ήδη, σχεδιάζουμε σε συνεργασία με το ΔΙΑΖΩΜΑ και το Υπουργείο Πολιτισμού την ένταξη όλων των έργων του αρχαιολογικού πάρκου στην πολιτιστική διαδρομή των αρχαίων θεάτρων Στερεάς Ελλάδας, που θα αποτελέσει μία από τις μεγάλες προτεραιότητές μας για την επόμενη προγραμματική περίοδο (Σ.Ε.Σ).». 
 Τη βούληση του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού  να εντάξει το έργο στην επόμενη προγραμματική περίοδο εξέφρασε ακολούθως και η παρισταμένη Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού κα Λίνα Μενδώνη. Η κα Μενδώνη έδωσε τα συγχαρητήρια της για την πρόοδο του φακέλου του Αρχαιολογικού Πάρκου Ορχομενού και θύμισε πως με τις απαραίτητες μελέτες στην επόμενη προγραμματική περίοδο θα είναι δυνατή η απορρόφηση των απαραίτητων ευρωπαϊκών πόρων για τη δημιουργία του αρχαιολογικού πάρκου.










 Ακολούθησε η αναλυτική παρουσίαση των μελετών που απαιτούνται για τη δημιουργία του αρχαιολογικού πάρκου από τους ίδιους τους μελετητές, με πρώτο τον Αρχιτέκτονα κ. Δημήτριο Διαμαντόπουλο, ο οποίος υπογράφει συνολικά το Αρχαιολογικό Πάρκο, για να ακολουθήσουν η κα Ελένη Ηλιοπούλου με τα σημεία της πολεοδομικής πρότασης του νέου ρυμοτομικού σχεδίου, ο κ. Στέφανος Νικολάου με τα σημεία της ηλεκτρομηχανολογικής μελέτης, ο κ. Νίκος Μάνης τα σημεία της μελέτης οδοποιίας και ο κ. Θέμης Μπιλής με τα σημεία μελέτης της αποκατάστασης του Αρχαίου θεάτρου Ορχομενού. 



Το τρίτο και τελευταίος μέρος της εκδήλωσης περιλάμβανε την απονομή των τιμητικών πλακετών του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ προς τους χορηγούς! 
 Με βάση τον κουμπαρά του Αρχαιολογικού Πάρκου Ορχομενού, χορηγοί είναι οι εξής:

ΙΔΡΥΜΑ ΛΕΒΕΝΤΗ (Υπεύθυνη Ελληνικών Προγραμμάτων και Δημοσίων Σχέσεων κα Μυρτώ Λεβέντη)
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ( Διευθυντής Δικτύου κ. Χρήστος Καντζέλης)
PROTERGIA A.E. ( Διευθύντρια Αδειοδότησης Α.Π.Ε. κα Μαρία Μπέσκου)
ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ( Πρόεδρος, κ. Ιωάννης Γαμβρίλης)
ΑΑΓΗΣ Α.Ε.
ΛΑΡΚΟ Α.Ε.
Ε.Ε.Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ Α.Ε. ( Διευθυντής Λειτουργίας Αιολικού Πάρκου κ. Μιχάλης Ριτσώνης)
ΤΣΙΝΤΑΒΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
ΝΤΑΒΑΛΟΥΜΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΖΥΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΖΥΓΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΑΡΤΕΜΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (ΦΛΟΥΡΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ)
ΡΕΠΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΠΑΓΩΝΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΠΑΓΩΝΑ ΑΓΛΑΪΑ
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΠΑΓΩΝΑ ΑΝΔΡΙΑΝΝΗ
ΑΝΩΝΥΜΟΙ
ΚΟΥΡΤΙΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΓΙΑΝΝΑΚΟΥΛΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ - ΚΟΥΡΤΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΓΑΛΑΝΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΈΝΩΣΗ ΕΜΠΟΡΩΝ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
ΜΙΧΑΗΛ ΣΠΥΡΟΣ
ΓΟΥΛΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
ΑΝΩΝΥΜΟΣ
1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΚΑΡΑΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΜΕΡΤΖΑΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΜΠΑΡΚΩΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
ΚΩΤΣΑΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΕΩΡΓΑΝΤΖΙΝΟΣ ΝΙΚΟΣ
ΜΠΕΣΣΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ "ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ"
ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ ΝΙΚΗ
ΡΟΔΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
ΚΑΡΑΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΔΙΟΝΥΣΟΣ"
ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΡΕΝΑ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΡΓΥΡΗΣ
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ
ΚΟΥΡΟΜΙΧAΛΑΚΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
ΝΤΟΥΦΕΞΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
ΤΣΙΑΜΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΟΥΚΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΕΝΩΣΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
"Ο ΜΙΝΥΑΣ"
ΤΣΑΠΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΧΟΥΤΖΟΥΜΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
ΚΟΥΡΤΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΚΟΥΡΤΙΔΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ
ΦΡΑΓΚΟΥΛΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΚΑΚΚΩΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΣΠ. Μ. ΖΑΝΝΙΑ
ΜΑΡΚΟΖΑΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΛΑΝΤΖΙΒΙΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΓΚΟΡΤΖΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ












 Μεταξύ άλλων, η κα Μυρτώ Χατζάκη, υπεύθυνη  Ελληνικών προγραμμάτων και δημοσίων σχέσεων του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη, του μεγάλου χορηγού του προγράμματος, έκανε λόγο για  τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τη  ξεχωριστή σημασία, της εκδήλωσης αφού « κάνει πράξη κάτι που εισηγούνται τα τελευταία χρόνια όλοι όσοι ασχολούνται με τον χώρο της πολιτιστικής διαχείρισης. Υπογραμμίζει την άρρηκτη σχέση ανάμεσα στο μνημείο, στο αρχαίο θέατρο του Ορχομενού, και την τοπική κοινωνία που έρχεται να αγκαλιάσει αυτό το πολύτιμο κομμάτι της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ένα μνημείο που είναι πρωτίστως κομμάτι της ιστορίας αυτού του τόπου».
Ο κ. Χρήστος Καντζέλης Διευθυντής Δικτύου Καταστημάτων της Εθνικής Τράπεζας στη Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Μακεδονία αναφέρθηκε στο έργο στήριξης της Εθνικής σε κοινωνικές και πολιτιστικές δράσεις στους δύο αιώνες της λειτουργίας της. Στο πλαίσιο αυτό και δια του προέδρου της κου Γιώργου Ζανιά  η Εθνική Τράπεζα συνέβαλε στη δημιουργία του αρχαιολογικού πάρκου του Ορχομενού.  Ο κ. Καντζέλης υπογράμμισε η ανάπτυξη της χώρας θα προέλθει από τη στήριξη τόσο του πολιτιστικού της αποθέματος  όσο και του πρωτογενούς τομέα.
Ο Πρόεδρος της Τράπεζας Αττικής κ. Ιωάννης Γαμβρίλης επεσήμανε τη μεγάλη σπουδαιότητα της ιστορίας και του πολιτισμού. Αποτελούν συγκριτικά πλεονεκτήματα και είναι πέραν των άλλων και αναπτυξιακά εργαλεία. Σε περιόδους κρίσης ο πολιτισμός είναι «οξυγόνο» για την κοινωνία. Ο κ. Γαμβρίλης αναφέρθηκε επίσης στην εξαιρετική συνάντηση και τη συνεργασία με το ΔΙΑΖΩΜΑ και την Τοπική Αυτοδιοίκηση που αποδεικνύει πώς μπορούν να πραγματοποιηθούν ιδέες και οράματα που φαίνονται δύσκολα και ακατόρθωτα.
Σο ίδιο πνεύμα της συνέχισης και τόνωσης αυτής της κοινής προσπάθειας κινήθηκαν οι χαιρετισμοί και των άλλων χορηγών.




















































































 Η εκδήλωση έκλεισε με εξαιρετικές τοπικές λιχουδιές με πρωταγωνιστή την υπέροχη καπνιστή πέστροφα του Ορχομενού που προετοίμασαν με πολύ μεράκι οι γυναίκες του Ορχομενού.
ΠΗΓΗ : ORCHOMENOS-PRESS