Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ !!!


Ἀλβανοί, Ἀρβανίτες καὶ ἡ διαστρέβλωση τοῦ 1821
















Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος  Χολέβας, Πολιτικὸς Ἐπιστήμων
Ὅταν διάβασα τὴν εἴδηση ὁμολογῶ ὅτι δὲν ἐξεπλάγην. Ἀλβανικὸ 
τηλεοπτικὸ κανάλι παρουσιάζει ἀποσπάσματα ἀπὸ τὴν τηλεοπτικὴ
 σειρὰ τοῦ ἑλληνικοῦ ΣΚΑΙ γιὰ τὸ 1821 μὲ στόχο νὰ ἀποδείξει 
ὅτι οἱ Ἕλληνες εἶναι ἀλβανικῆς καταγωγῆς. Προφανῶς οἱ γείτονες 
ἀξιοποιοῦν τὰ ἀνιστόρητα στοιχεῖα τοῦ διαστρεβλωτικοῦ ἐκείνου 
ντοκυμανταίρ, τὰ ὁποία ταύτιζαν τοὺς Ἀρβανίτες μὲ τοὺς 
Ἀλβανούς. Τὰ ὀλισθήματα τῶν «μεταμοντέρνων» Ἑλλήνων ἱστορικῶν 
ἀλείφουν βούτυρο στὸ ψωμὶ τοῦ Ἀλβανικοῦ ἐθνικισμοῦ.
Ἄγνοια ἢ καὶ διαστρέβλωση τῆς Ἱστορίας προδίδει ἡ καινοφανὴς 
ἄποψη ποὺ ἀκούσθηκε ὅτι δηλαδὴ μεγάλοι ἥρωες τοῦ 1821 
καὶ τῶν μετέπειτα ἐθνικῶν ἀγώνων ὑπῆρξαν Ἀλβανοί. Γίνεται 
σύγχυση μὲ τοὺς Ἀρβανίτες, τοὺς ἀρβανιτόφωνους Ἕλληνες. 
Ἄλλο, ὅμως, Ἀλβανοὶ καὶ ἄλλο Ἀρβανίτες. Ὑπάρχει μεγάλη
 διαφορά. Καὶ ἐξηγούμεθα: Ὁ Μάρκος Μπότσαρης, στὴ μνήμη 
τοῦ ὁποίου ἀσεβοῦν πολλοί, ἦταν Ἕλλην ἀρβανιτόφωνος, ὅπως 
ὅλοι οἱ Σουλιῶτες. Ἡ ἑλληνική του συνείδηση φαίνεται καὶ ἀπὸ 
τὴν περίφημη φράση ποὺ εἶπε ὅταν πρωτοπάτησε στὰ Ἑπτάνησα :
 Ὁ Ἕλλην δὲν μπορεῖ νὰ αἰσθάνεται ἐλεύθερος ἐκεῖ ὅπου κυματίζει 
ἡ Βρετανικὴ σημαία".
Τὸ δὲ Λεξικὸ ποὺ ἔγραψε ἦταν τῆς ἀρβανίτικης - ὄχι 
ἀλβανικῆς - καὶ ρωμαίικης ἁπλῆς (νεοελληνικῆς). Ἄλλωστε
 δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ἔχει ἀλβανικὴ ἐθνικὴ συνείδηση, διότι...

 κάτι τέτοιο ἐμφανίζεται μόλις τὸ 1878 μὲ τὴν Λίγκα τῆς
 Πριζρένης - Κοσσυφοπεδίου καὶ μάλιστα ὡς τεχνητὸ 
κατασκεύασμα ξένων δυνάμεων καὶ θρησκευτικῶν προπαγανδῶν.
 Κατὰ τὴν Τουρκοκρατία δὲν ὑπῆρχε ἔθνος Ἀλβανῶν. 
Οἱ κάτοικοι τῆς σημερινῆς Ἀλβανίας διεκρίνοντο μὲ κριτήριο 
τὴν θρησκεία τους. Οἱ Ὀρθόδοξοι ἤσαν Ρωμιοί, ἐντεταγμένοι 
στὸ ἴδιο Γένος μὲ τοὺς ὑπόλοιπους Ἕλληνες. 
Οἱ Μουσουλμάνοι ἐνοίωθαν Τοῦρκοι, ἐξ οὐ καὶ ὁ ὅρος 
Τουρκαλβανοί. Ἐὰν μιλοῦμε γιὰ ἀλβανικὴ συμμετοχὴ 
στὴν Ἑλληνικὴ Ἐπανάσταση δὲν πρέπει νὰ 
ἀναφερόμαστε στοὺς Μποτσαραίους, τὴν Μπουμπουλίνα
 καὶ τοὺς Κουντουριώτηδες, ἀλλὰ στοὺς Τουρκαλβανοὺς
 ποὺ χρησιμοποιήθηκαν ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρὰ ὡς σφαγεῖς 
τῶν Ἑλλήνων.
Οἱ Βυζαντινοὶ πρόγονοί μας δὲν ἀνέφεραν Ἀλβανοὺς
 στὴν Βαλκανική. Ὁ Κωνσταντῖνος Πορφυρογέννητος 
ὀνομάζει Ἀλβανοὺς μία φυλὴ τοῦ Καυκάσου. 
Ὁ Γεώργιος Καστριώτης - Σκεντέρμπεης, ποὺ θεωρεῖται
 ἐθνικὸς ἥρωας τῶν σημερινῶν Ἀλβανῶν, ὀνόμαζε
 ἑαυτὸν Ὀρθόδοξο Ἠπειρώτη (15ο αἰών). Σὲ ἔγγραφά 
της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας τῆς Βενετίας στὰ 
τέλη τοῦ 15ου αἰῶνος ἡ λέξη "Ἀλβανὸς" ἑρμηνεύεται
 " Ἕλληνες ἀπὸ τὴν Ἤπειρο καὶ τὴν Πελοπόννησο" 
χωρὶς νὰ ἀμφισβητεῖται ἡ ἑλληνικὴ συνείδησή τους. 
Ἡ ἀλβανικὴ συνείδηση εἶναι ὁπωσδήποτε ξενόφερτο
 κατασκεύασμα ὅπως ἀποδεικνύουν καὶ μαρτυρίες 
τῶν ἰδίων τῶν ἐνδιαφερομένων. Ὅταν ἡ Ἰταλία καὶ
 ἡ Αὐστροουγγαρία γιὰ δικούς τους λόγους 
προσπαθοῦσαν νὰ κατασκευάσουν ἀλβανικὸ κράτος
 ὥστε νὰ ἐλέγχουν τὴν εἴσοδο τῆς Ἀδριατικῆς, 
οἱ Τουρκαλβανοὶ ὕψωναν στὸ Δυρράχιο τὴν ὀθωμανικὴ σημαία !
Προτιμοῦσαν τὴν τουρκικὴ παρὰ τὴν ἄγνωστη 
σ' αὐτοὺς ἀλβανικὴ ἐθνικὴ συνείδηση..
Ὁ ὅρος Ἀρβανίτης ποὺ ἀφορᾶ τοὺς Σουλιῶτες, τοὺς 
Ὑδραίους, τοὺς Σπετσιῶτες κ.α., προέρχεται ἀπὸ 
τὴ λέξη "Ἄρβανον", τοπωνύμιο τῆς Βορείου Ἠπείρου,
 ποὺ τὸ βρίσκουμε ἤδη ἀπὸ τὸν 11ο αἰώνα στὰ 
κείμενα τῆς Ἄννας Κομνηνῆς. Ἀπὸ τὸ Ἄρβανον, 
δηλαδὴ ἀπὸ τὴν Ἑλληνικοτάτη Βόρειο Ἤπειρο, 
κατέβηκαν σὲ πόλεις καὶ νησιὰ τῆς Νοτίου Ἑλλάδος
 ἑλληνικοὶ πληθυσμοὶ ποὺ μιλοῦσαν ἀρβανίτικα. 
Δηλαδὴ μία διάλεκτο ἀνάμικτη μὲ ἀρχαία ἑλληνικά, 
λατινικά, τουρκικὰ καὶ ἐντόπια βαλκανικὰ γλωσσικὰ 
στοιχεῖα. Ἡ σύγχυση μεταξὺ τῶν λέξεων Ἀλβανὸς
 καὶ Ἀρβανίτης δημιουργεῖται μόνον στὴν ἑλληνικὴ 
γλώσσα, διότι φαίνονται νὰ μοιάζουν οἱ δύο ὄροι ἠχητικά.
 Ἡ ὁμοιότης εἶναι μόνο ἐπιφανειακή. Στὴν οὐσία 
διαφέρουν κατὰ πολύ. Ἄλλωστε οἱ ἴδιοι οἱ Ἀλβανοὶ 
ἀποκαλοῦν ἑαυτοὺς Σκιπετὰρ καὶ τὴν χώρα τοὺς 
Σκιπερία : χώρα τῶν Ἀετῶν. Τί κοινὸ μποροῦν 
νὰ ἔχουν ἕνας Σκιπετὰρ καὶ ἕνα Ἕλλην ἀρβανιτόφωνος;
Εφημερίδα Δημοκρατία (22/01/2012)