ΡΟΜΠΟΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΠΕΡΙΠΟΛΕΙ ΤΗ ΛΙΜΝΗ ΥΛΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ (ΦΩΤΟ+VIDEOS)
του Νίκου Αβουκάτου
«Περιπολίες» στη λίμνη Υλίκη, τον ταμιευτήρα που υδροδοτεί την Αθήνα, κάνει ένα τηλεκατευθυνόμενο ρομποτικό σκάφος που είναι εξοπλισμένο με ειδικούς αισθητήρες και έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις φυσικοχημικές παραμέτρους σε λίμνες και ποταμούς της χώρας. Στο πεδίο έρευνας μπορεί να βρίσκεται από δύο έως τρεις ώρες.
Ειδικότερα, ο χρήστης του μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες για το pH, το διαλυμένο οξυγόνο, την αγωγιμότητα, τη χλωροφύλλη, τη θερμοκρασία. Ακόμη έχει τη δυνατότητα προσδιορισμού δύο βαρέων μετάλλων, του χαλκού και του μόλυβδου. Τα δεδομένα μπορούν να διαβαστούν στους ενδιαφερόμενος μέσω μιας εφαρμογής.
«Με τις δυνατότητες του σκάφους μπορούμε να κάνουμε τόσο τη διαχείριση όσο και την παρακολούθηση της ποιότητας του νερού με δειγματοληψίες. Το σκάφος μπορεί να πάρει δείγμα 500 ml σε κάποιο σημείο ενδιαφέροντος και να ανιχvευθεί κάποιο περιβαλλοντικό πρόβλημα», λέει στη Greenagenda.gr ο Γιώργος Κατσούρας, ερευνητής του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της ΕΥΔΑΠ.
Another day, another country. One of our boats on the water in Kiel with Thorsten and GO Systemelektronik #H2020
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη intcatch
Στην Ελλάδα η έρευνα με το σκάφος ξεκίνησε πριν από δύο μήνες. «Ενδιαφέρον έχουν δείξει φορείς των Ιωαννίνων. Αυτό το διάστημα γίνονται συζητήσεις. Έχουμε έρθει σε επαφή προκειμένου να μεταβούμε για μια ερευνητική αποστολή παρακολούθησης των νερών της Παμβώτιδας», σημειώνει ο κ. Κατσούρας.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της εφαρμογής του ευρωπαϊκού πειραματικού έργου
που αφορά τις νέες τεχνολογίες έξυπνης παρακολούθησης ποταμών και λιμνών, η ΕΥΔΑΠ στοχεύει να προβάλει το σκάφος και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Το ερευνητικό σκάφος παρουσιάστηκε στο περιθώριο του Διεθνούς Φόρουμ για τη βιωσιμότητα του νερού, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Διάδοσης ερευνητικών αποτελεσμάτων του ΑΠΘ, για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού, ενώ για τις δυνατότητές του ενημερώθηκε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ Γιάννης Κρεστενίτης.
Συνολικά έχουν κατασκευαστεί 10 αντίστοιχα σκάφη. Η κατασκευή του έγινε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Βερόνας.