Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

ΟΙ 33 '' ΟΡΟΙ '' ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ 4η ΔΟΣΗ....

Παρασκευή, 17 Δεκεμβρίου 2010

ΟΙ 33 "ΟΡΟΙ" ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ 4Η ΔΟΣΗ...

Ρεπορτάζ : Σωτήρης Νίκας
(από την Καθημερινή της Κυριακής)
«Βαρύ» είναι το πρόγραμμα των επόμενων δύο εβδομάδων, καθώς η κυβέρνηση θα πρέπει να ολοκληρώσει 33 μεταρρυθμίσεις για να εξασφαλίσει την τέταρτη δόση του δανείου από τον μηχανισμό στήριξης. Πρόκειται για δράσεις που έχουν να κάνουν...
κυρίως με την απελευθέρωση τωνκλειστών επαγγελμάτων, τις αποκρατικοποιήσεις (που παρουσιάστηκαν προχθές), αλλά και την αγορά ενέργειας, το ασφαλιστικό, τα νοσοκομεία, το ΕΣΠΑ, τον «Καλλικράτη», το επιχειρηματικό περιβάλλον, τις ΔΕΚΟ και τη διαχείριση του προσωπικού του δημόσιου τομέα.
Θεωρητικά, από την υλοποίηση ή μη των δράσεων αυτών θα εξαρτηθεί και η εκταμίευση της τέταρτης δόσης, τον Μάρτιο του 2011, ύψους 15 δισ. ευρώ. Πάντως, η τρόικα δείχνει ότι είναι ελαστική σε ό,τι αφορά την κατά γράμμα εκτέλεση του Μνημονίου. Και αυτό φαίνεται από το πως ενέκρινε την τρίτη δόση του δανείου, ύψους 9 δισ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι από τις 27 μεταρρυθμίσεις που θα έπρεπε να έχουν γίνει, δεν είχαν ολοκληρωθεί οι 12 εξ αυτών (σύμφωνα με την έκθεση προόδου της οικονομίας, που συντάχθηκε από το υπουργείο Οικονομικών).
Η κυβέρνηση, πάντως, πρέπει να δείξει ότι συνεχίζει να έχει τη βούληση και τη δυνατότητα να προωθεί μεταρρυθμίσεις που «πονάνε», αλλά πρέπει να γίνουν για την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας.
Στο πλαίσιο αυτό, εντός της ερχόμενης εβδομάδας θα συζητηθεί το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, με το οποίο αναμένεται να γίνουν σαρωτικές αλλαγές στο ισχύον καθεστώς. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν περί τα 150-160 επαγγέλματα που θεωρούνται «κλειστά» και σύμφωνα με πληροφορίες το εν λόγω νομοσχέδιο θα τα «απελευθερώνει» όλα. Εκτός, δηλαδή, από τα έξι γνωστά (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, φαρμακοποιοί, αρχιτέκτονες, μηχανικοί και ορκωτοί λογιστές), θα περιληφθεί στο νομοσχέδιο οριζόντια παρέμβαση και για τα άλλα επαγγέλματα, όπως ταξί, εκσκαφείς, αρτοποιοί, ηχολήπτες, κομμωτές κ.ά.
Οπως αναφέρουν από το υπουργείο Οικονομικών, υπήρξε νέα τροπή στην κατάρτιση του νομοσχεδίου. Μετά τις έντονες πιέσεις της τρόικας, πλέον η φιλοσοφία του νομοσχεδίου δεν θα είναι να άρει τους περιορισμούς από κάποια επαγγέλματα. Το αντίθετο. Θα θεωρεί ότι όλα τα επαγγέλματα είναι «ανοιχτά» και θα ακολουθήσουν σε ελάχιστες περιπτώσεις υπουργικές αποφάσεις που θα δικαιολογούν ορισμένους περιορισμούς σε επιλεγμένα επαγγέλματα. Και αυτό μόνον αν προκύπτει λόγος δημοσίου συμφέροντος.
Στο κομμάτι των αποκρατικοποιήσεων, η διυπουργική επιτροπή αποφάσισε την αξιοποίηση των ακινήτων του Δημοσίου με διαδικασίες fast track. Μάλιστα, καταρτίστηκε λίστα με 14 μεγάλα ακίνητα του Δημοσίου, με τα «βαριά χαρτιά» να είναι το Ελληνικό, η έκταση της Αφάντου Ρόδου, το Πρασονήσι Ρόδου (έκτασης 80.000 στρεμμάτων), οι Αλυκές Αναβύσσου, ενώ περιλαμβάνονται και εκτάσεις σε Πελοπόννησο, Χαλκίδα, Αντίρριο, Ξάνθη κ.α. Για τα ακίνητα αυτά εισέρχονται διαδικασίες αξιοποίησης «εξπρές», με την εγκατάσταση τεχνικών συμβούλων για τον λόγο αυτό και τη δημιουργία μιας νέας γραμματείας που θα εποπτεύει όλα τα κρατικά ακίνητα. Επίσης, θα δημιουργηθεί και ένας φορέας χρηματοοικονομικής διαχείρισης των ώριμων προς αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου και σε επόμενη φάση θα διαθέσει μειοψηφικό πακέτο μετοχών στο Χ.A. Από το project των ακινήτων εκτιμάται ότι θα προέλθει και το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από τα 7 δισ. ευρώ, που είναι ο στόχος του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων έως το 2013.
Ταυτόχρονα, ορίστηκαν σύμβουλοι ιδιωτικοποίησης για τη ΔΕΠΑ, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ, πρώην ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ) και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», ενώ αποφασίστηκε η αναζήτηση συμβούλων για όλα τα άλλα projects.
Στα υπόλοιπα projects περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η αξιοποίηση του αεροδρομίου στο Καστέλλι Κρήτης και του αεροδρομίου του Ηρακλείου, η μετοχοποίηση ή είσοδος στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία (Εθνικό, Λαϊκό), η πώληση της ΛΑΡΚΟ, η αξιοποίηση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, ο διαχωρισμός του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, καθώς και η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και όλων των λιμένων της χώρας.
http://fimotro.blogspot.com/2010/12/33-4.html