Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ !!!

Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2011

ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΜΕΘΟΔΙΟΣ:«ΕΜΕΙΣ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ;»

Του Γιώργου ΘεοχάρηKΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΓΟΥΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΜΕΘΟΔΙΟΕίκοσι πέντε γεροντάκια έφυγαν από την ζωή τα τελευταία εννιά χρόνια χωρίς να γνωρίζουμε τα αίτια του θανάτου αφού δεν υπάρχει γιατρός λόγω της απαγόρευσής του να έρθει στη Μονή μας , καταγγέλει ο ηγούμενος της ιστορικής Μονής Εσφιγμένου του Αγ.όρους Μεθόδιος σε συνέντευξη του στο agioritikovima.gr.Ακόμα και τα τρόφιμα και τα φάρμακα τα κουβαλάμε νύχτα, σαν να είμαστε κλέφτες, σημειώνει.
Παράλληλα, κάνει λόγο για κατάργηση του αυτοδιοίκητου του Αγίου Όρους από τον Οικομενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο λέγοντας «όταν θέλει ο κ. Βαρθολομαίος να τον ενημερώνουμε σε κάθε τι το οποίο κάνουμε, ουσιαστικά καταργεί το αυτοδιοίκητο .Το Άγιο Όρος δεν ανήκει ούτε σε Πατριάρχη, ούτε σε Επίσκοπο, ούτε σε κανέναν, ανήκει στην Παναγία και είναι τόπος μετανοίας όλων των ορθοδόξων».

Μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση στέλνει μέσα απο το agioritikovima.gr ο ηγούμενος Μεθόδιος.Μιλά για καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων λόγω το ότι εκάτον πενήντα μοναχοί και εργάτες στην μονή του είναι αποκλεισμένοι απο κάθε βασικό αγαθό της ζωής.Καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα, ακούω που λένε ανθρώπινα δικαιώματα…
Που είναι υπάρχουν;
Έχουν πεθάνει στο μοναστήρι μας περίπου 25 άτομα από τότε που άρχισαν αυτούς τους διωγμούς χωρίς να ξέρουμε από τι…,εξηγεί ο ηγούμενος.''

- Από πότε δηλαδή;

Από το 2002 και μέχρι σήμερα και το 2005 πιο πολλοί, που δεν ξέρουμε από τι πέθαναν. Μπορεί εάν είχαμε κάποιο γιατρό, λέει πάρτε τον γιατρό των εταιριών..

- Γεροντάκια κυρίως;

Γεροντάκια και οι άνθρωποι αυτοί, άλλος πέθανε από την καρδιά του, εάν όμως υπήρχε ένας γιατρός….

- Δεν υπήρξε πιστοποιητικό θανάτου από γιατρό;

Τίποτα.. Κανένα… Αδιάγνωστο… Τελείως αδιάγνωστο… Λες, ούτε σκυλιά να ήταν…. Λες από τι ψόφησε ο σκύλος….


- Γέροντα μετά το «εμπάργκο» από το Οικουμενικό Πατριαρχείο ουσιαστικά και κατ’ επέκταση την Ιερά Κοινότητα, πώς είναι τα πράγματα στο Μοναστήρι σήμερα;

Ανθρωπίνως είναι πολύ δύσκολα. Προσπαθούμε ας πούμε, τα τρόφιμα τα κουβαλάμε νύχτα σα να είμαστε κλέφτες. Τα πάντα, δεν έχουμε πρόσβαση σε γιατρούς, δεν έχουμε πρόσβαση σε φάρμακα, δεν έχουμε πρόσβαση σε τρόφιμα, δεν έχουμε περίθαλψη γιατί δεν μας βγάζουν, μας θεωρούν ανύπαρκτους ούτε σαν το ναό, ούτε σαν κληρικούς, βγάζουν στους Αλβανούς, πληρώνουν τόσα χρήματα και τους βγάζουν, ενώ σε μας….

- Με αυτά που μου λέτε καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Βεβαίως. Ρίξανε μια πνευματική ένσταση που είχαμε εμείς εναντίον του Πατριάρχου και την μετέτρεψαν σε ποινικό αδίκημα και συνέχεια μας πάνε στα δικαστήρια.

- Η ένσταση τι περιελάμβανε, τι έλεγε;

Εμείς λέμε ότι δεν μπορεί ο Ορθόδοξος Πατριάρχης να συνπροσεύχεται με αιρετικούς και με αλλοθρήσκους, πράγμα που το επιβεβαιώνουν οι Κανόνες της Εκκλησίας και όπως σας είπα το 1972, ορίστε το έγγραφο της Κοινότητος το οποίο έδιωξε τον Αντιπρόσωπο.

- Πείτε μας πιο συγκεκριμένα για τον Πατριάρχη, ποιες ακριβώς διαφορές έχετε με το Πατριαρχείο και με το νυν Πατριάρχη.

Εμείς λέμε το Άγιο Όρος ανήκει στο Οικουμενικά Πατριαρχείο εκκλησιαστικώς, βλέποντας όμως οι Πατέρες, οι πρώην του 1972, ο γέροντας Αθανάσιος την παρέκκλιση από την ορθόδοξη πορεία, δηλ. τις συνπροσευχές με αιρετικούς, οι λειτουργίες με αιρετικούς, συνπροσευχές με αλλοθρήσκους, οι Πατριάρχες ν’ ανήκουν σε σκοτεινά αυτά, όπως τη Μασονία, γιατί έχουμε έγγραφο που λέει ότι ο Αθηναγόρας και ο Δημήτριος ήταν στον 23ο βαθμό, όπως λένε και για τον νυν Πατριάρχη τον Βαρθολομαίο. Εμείς είπαμε ότι δεν γίνεται ένας Πατριάρχης ορθόδοξος να κάνει αυτά τα πράγματα. Σταματήσαμε αυτό το πράγμα, σταματήσαμε το μνημόσυνο από το 1972 και σαν πρώτη αντίδραση η Ιερά Κοινότητα απέπεμψε τον Αντιπρόσωπο, πράγμα που σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη απαγορεύεται να αποπεμφθεί εκπρόσωπος μιας Μονής πέραν από ένα εξάμηνο και όχι για λόγους πνευματικούς. Μετά οι διεθνείς συνθήκες που διέπουν το καθεστώς του Αγίου Όρους μας λένε ότι ούτε ο Πατριάρχης, ούτε ο Επίσκοπος, ούτε κανένας άλλος έχει δικαίωμα διοικητικό μέσα στο Άγιο Όρος.

- Και πώς παρεμβαίνει ο Πατριάρχης στη διοίκηση;

Η Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου λέει: «όθεν τα εν Αγίω Ορη ευαγή σκινώματα ουχ υπόκεινται διοικητικώς του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως ούτε Επισκόπου τινι ετέρω γειτνιάζονται ως Ιερεσού ήτις φέρει και τον τίτλο Επισκόπου του Αγίου Όρους επί ψιλώ ονόματι».

- Μόνο πνευματική δικαιοδοσία έχει δηλαδή…

Μόνο πνευματική κι αυτό ψιλώ ονόματι. Όλη την αυτή την έχει η Αρχή της Μονής και… εδώ: «Επομένως η εν αυτώ διοίκησις των τε εκκλησιαστικών και πολιτικών πραγμάτων διεξάγεται ουχί επιταγές Επισκόπου τινός ή Πατριάρχου αλλά υπό ιδίας τάξεως και δι’ αρχαίων καθεστώτων εφ’ ο και η χειροτονία δεν τελειώνει υποχρεωτικώς υπό Επισκόπου ορισμένη της Νοτίου επαρχίας αλλ’ οποιονδήποτε ενδυμόνως και παρεμβλημόνως τη προσκλήσει των της Μονής προεστότων εν του καθιερωμένου Ιησούς και κανονικώς υπόκεινται οι μοναχοί και κληρικοί. Πας λοιπόν Επίσκοπος απήργηται το να έχει δικαιώματα επισκοπικά επί των Αγίων Ιερών Μονών…

- Εσείς πιστεύετε ότι ο κύριος υπαίτιος όλης αυτής της ιστορίας είναι ο Πατριάρχης;

Ναι. Και η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους.

- Τι έχει ο Πατριάρχης με σας δηλαδή, με τους μοναχούς της Μονής Εσφιγμένου;

Να σας πω, η αλήθεια είναι πικρή. Κι εκείνος που έχει το σθένος να λέει την αλήθεια διώκεται.

- Σχετικά με τα όσα τον καταγγείλατε για την συνπροσευχή με τον Πάπα.

Ακριβώς, γιατί εμείς είπαμε, μας λέτε ότι εμείς είμαστε παράνομοι, σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη, τον οποίο θα δείτε τώρα τι λέει, δεν είμαστε παράνομοι. Αλλά εκτός αυτού εμείς κάποτε θελήσαμε να πάμε στην Ιερά Κοινότητα, πήγαμε σε μια συνεδρία, κοιτάξτε την άλλη μέρα τι μας έστειλε…

- Πότε έγινε αυτό;

Το 1994.

- Κατόπιν προσκλήσεως της Ιεράς Κοινότητας;

Ναι, πήγαμε στην συνεδρίαση μέσα και την άλλη μέρα στέλνει το γράμμα ο Πατριάρχης και λέει: «Όθεν πατρικώς αξιώμεν όπως: 1ον) μην παύσετε τα πάντα ποιώντες προς την Ιερά Κοινότητα προς οδοποίησιν της επιστροφής των ως άνω ονομαζόντων εις την ενότητα της Αγίας ημών Εκκλησίας και Πίστεως. 2ον) Μη αποδεχθείτε λύσιν τινα ως επί παραδείγματι την υποδοχήν αντιπροσώπων της ως άνω Μονής ως ****** βουλευτικά εν Αγίω Όρη σώματα.

- Εσείς πιστεύετε ότι μ’ αυτόν τον τρόπο ο Πατριάρχης εμπλέκεται άμεσα στα διοικητικά του Αγίου Όρους;

Ακριβώς, μάλιστα. «Προ κρίσεως σημαντικής ως εγένετο, δυστυχώς», δυστυχώς, που πήγαμε εμείς δηλαδή, «καθ’ ας έχων πληροφορίας προσφάτως και μη αμελήσετε ίνα υποβάλλετε πάντως σχετικόν τη ημετέρα μετριότητι», δηλαδή ό,τι γίνεται πρέπει να το λέμε, πράγμα που καταργεί το αυτοδιοίκητο του Αγίου Όρους.

- Καταργεί το αυτοδιοίκητο, αυτό λέτε;

Το καταργεί, όταν θέλει να τον ενημερώνουμε σε κάθε τι το οποίο κάνουμε, καταργεί.

- Πού το λέει αυτό;

Κοιτάξτε, νάτο… «Και μη αμελήσετε ίνα υποβάλλετε πάντως σχετικόν τη ημετέρα μετριότητι και της περί ημάς Αγία και Ιερά Σύνοδον».

- Δεν περιορίζεται μόνο στα πνευματικά…

Δεν περιορίζεται μόνο στα πνευματικά, είναι πολλά….


- Γέροντα τι αποφασίσατε, θα παραμείνετε στις θέσεις σας;

Εκτός αυτού το 1971 η Ιερά Κοινότητα, απόφαση όλου του Αγίου Όρους λέει: «Για μνημόνευσις Οικουμενικού Πατριάρχου. Η έκτακτος Διαρκής Ιερά Σύναξις αναφέρεται εις την ακόλουθον απόφασιν αυτής υπό την έννοιαν ότι εκάστη Ιερά Μονή έχει την απόλυτον ελευθερίαν όπως ενεργεί εν προκειμένω κατά την εαυτής κρίσιν και συνείδησιν. Δηλαδή η Ιερά Κοινότητα έχει δώσει την ελευθερία σε κάθε Μοναστήρι για το θέμα του Πατριάρχου να ενεργεί κατά την εαυτής κρίσιν και συνείδησιν.

- Εννοείται αυτό, είναι γνωστό. Είναι το Καταστατικό του Αγίου Όρους αν δεν κάνω λάθος.

Όχι αυτό είναι η συνεδρία της Ιεράς Συνόδου. Λοιπόν το 1974 βλέποντας ότι εμείς δεν υποχωρούμε καθαίρεσαν τον γέροντα Αθανάσιο, τον έφεραν στην τάξη των λαϊκών και άλλους τρεις μοναχούς, τον πατέρα Κυριακό, τον πατέρα Χαρίτωνα και τον πατέρα Ευφραίμ, ο πάτερ Χαρίτων έχει κοιμηθεί, τους έφεραν στην τάξη των λαϊκών πράγμα που απαγορεύεται από την Εκκλησία.

- Με ποια απόφαση;

Του Πατριαρχείου, ότι είμαστε παράνομοι....

- Σχισματικοί κ.λπ.

Τότε δεν μας είχαν κηρύξει σχίσμα ακόμα, αλλά ότι δεν υπακούουμε σ’ αυτούς. Τον καθαίρεσαν τον γέροντα, συνεχίστηκε ο αγώνας, μας έκοψαν τα τηλέφωνα, μας έκοψαν κάτι χρήματα που έδινε το Κράτος….

- Πότε ξεκίνησαν αυτά;

Από το 1972…

- Από το 1972, από την άλλη μέρα δηλαδή ξεκίνησε ο διωγμός που λέτε.

Από το 1974 ξεκίνησε, καθαίρεσαν τον γέροντα, φέρανε στην τάξη των λαϊκών τους τρεις μοναχούς και άρχισαν, έκοψαν τα τηλέφωνα, έκοψαν τα ταχυδρομεία, έκοψαν τα πάντα, τους ανθρώπους να μην έρχονται στο μοναστήρι, ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.

- Σήμερα πώς αισθάνεστε εσείς, αποκομμένοι από κάθε επικοινωνία με τον έξω κόσμο;

Κοιτάξτε, αποκομμένοι μεν από τους ανθρώπους, δικαιωμένοι δε απέναντι του Θεού. Διότι εμείς αδελφέ δεν πήγαμε εκεί πέρα για παραθερισμό, πήγαμε για κάποιο σκοπό. Και το Άγιο Όρος είναι ο τόπος της μετανοίας και είναι για κάθε άνθρωπο ο οποίος μετανοεί και θέλει τη σωτηρία του. Δεν ανήκει ούτε σε Πατριάρχη, ούτε σε Επίσκοπο, ούτε σε κανέναν, ανήκει στην Παναγία και είναι τόπος μετανοίας όλων των ορθοδόξων. Το 1974 λοιπόν, όπως σας είπα, άρχισε ο διωγμός, το 1975 κοιμήθηκε ο γέροντας, φέραμε τον γέροντα Ευθύμιο σύμφωνα με την τάξη του Αγίου Όρος ψήφισαν οι μοναχοί που πρέπει. Μετά από λίγο άρχισαν και σ’ αυτόν το διωγμό, τον καθαίρεσαν κι αυτόν, τον έφεραν στην τάξη των λαϊκών μαζί με 2-3 μοναχούς πάλι και είχαμε έτσι σκαμπανεβά-σματα. Πότε διωγμός πότε χαλάρωνε λίγο πότε αυτό… Το 1999 το Φεβρουάριο κοιμήθηκε ο γέροντας και κατόπιν ψηφοφορίας των πατέρων εκλέξανε εμένα. Ήταν 40 να ψηφίσουν, ψήφισαν οι 38 υπέρ, ένας ήμουν εγώ κι ένα λευκό. Δηλαδή 98% αποδοχή.

- Εάν σε περίπτωση υπάρξει πολιτική απόφαση που σας δείξει την έξοδο από το μοναστήρι, εσείς τι θα κάνετε;

Σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη ο Πολιτικός Διοικητής είναι επόπτης του νόμου, δηλαδή να εφαρμόζεται ο Καταστατικός Χάρτης στο Άγιο Όρος. Κανένα άλλο δικαίωμα δεν έχει ο Πολιτικός Διοικητής. Εμείς σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη, τον οποίο θα σας διαβάσω τώρα τα άρθρα τα οποία είναι για μας σύμφωνα μ’ αυτό που κάνουμε, θα τα διαβάσετε, θα τα ακούσετε κι εσείς θα κρίνετε. Το 1999 έγινε η ψηφοφορία μετά από εκεί και πέρα άρχισε ο διωγμός. Το 2002 μας έστειλαν ένα έγγραφο και μας λένε….

- Από την ηγουμενία σας ουσιαστικά και μετά περισσότερο, γιατί αυτό;

Δεν ξέρω…

- Αλλά και μέχρι τότε δεν ήταν ήρεμα τα πράγματα…

Όχι καθόλου, πότε έτσι, πότε έτσι…

- Αλλά από το 2000 και μετά γιατί περισσότερο;
Παράλληλα, εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια του για τους Αγιορείτες λέγοντας ''Είμαι δυσαρεστημένος που κανείς από αυτούς τους Αγιορείτες που λένε ότι μας αγαπάνε δεν μας είπε ποτέ .ήρθανε ποτε Πάσχα, Χριστούγεννα να μας πούνε έχετε να φάτε; Γέροντα έχεις να θρέψεις τόσα άτομα. 150 στον αριθμό;
Στη μονή αυτή τη στιγμή δεν ανήκει τίποτα, ακόμα και στις τράπεζες στείλανε ειδοποιήσεις αν έχουμε καταθέσεις να τις δημεύσουν. Ούτε έχουμε, ούτε πρόκειται να έχουμε.

Να σας πω, είδαν ότι δεν γίνεται τίποτα, σου λέει τι θα γίνει μ’ αυτούς, είχαμε πολλές φορές συναντήσεις, δεν μπορέσαμε να βρούμε άκρη. Αυτοί ήθελαν να υποταχθούμε σύμφωνα όπως τα ήθελαν αυτοί, ούτε νόμους, ούτε τίποτα. Λέμε αυτό δεν γίνεται. Έχετε κάποια αυτή σύμφωνα με τους νόμους των Αγίων Πατέρων και το νόμο του Αγίου Όρους; Αν είμαστε λάθος θα βάλουμε μετάνοια και τελείωσε το θέμα. Εάν όμως δεν είμαστε αφήστε μας ήσυχους, δεν συζητάμε τίποτα. Το 2002 λοιπόν μας έστειλαν ένα αυτό να παρουσιαστούμε όλοι στην Ιερά Κοινότητα, πράγμα που δεν πήγαμε. Κάναμε ένα δικαστήριο…

- Όλοι οι αντιπρόσωποι εννοείτε;
Όλοι οι μοναχοί της Μονής, να πάμε επάνω να μας δικάσουν. Δεν πήγαμε, έγινε κάποιο δικαστήριο, έβγαλαν αυτοί τις αποφάσεις, προσφύγαμε εμείς στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το Συμβούλιο της Επικρατείας είπε ότι είναι αναρμόδιο γι’ αυτές τις υποθέσεις και άφησε όπως ήταν τα πράγματα.

Δείτε το ρεπορτάζ του Βρετανικού τηλεοπτικού σταθμού BBC
http://www.agioritikovima.gr/2011-07-14-22-28-56/4108-ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ-ΜΕΘΟΔΙΟΣ-«ΕΜΕΙΣ-ΣΑΝ-ΕΛΛΗΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΕΣ-ΔΕΝ-ΕΧΟΥΜΕ-ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ-ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-»